RSS

Lite födelsedagsfirande

11 Maj

hann jag med då jag kom iväg från jobbet i tid och kunde fika med övriga som var hos syrran och grattade Jan som fyllde år idag.

En måndag som löpte på rätt så bra, blev lite mosig i skallen innan dagen var klar så jag tar det sista i morgon bitti när skallen är lite piggare. Var där vid 7-snåret så jag har hunnit med en hel del. Sov jäkligt bra inatt och vaknade och var riktigt pigg när klockradion drog igång. Trodde ärligt att jag skulle vara helt bombtrött.

Fixat med ditten och datten här hemma. Bl a hämtade jag husmossa vid gamla smedjan där sinnerstenen ligger kvar och det blir stora mattor att ta till – i detta fallet – att kläda in en öppen ampel med. Planterade jordrevan i den så får vi se om det tar sig som jag tänkt mig. Skall ordna med sticklingar också, tacksam som ampel. Vet inte om det när perenn. Kanske skall testa den som marktäckare om jag får fart på några sticklingar. Vi får se.

Lagt ut vår huvdiskmaskin som står i bygdgården på Blocket så vi får se om det blir napp den annonsen blir godkänd och publicerad.

Nu skall jag ladda med snytrullen och se på Sofia’s änglar. Jag är en redig bölkossa som är vådligt lättrörd.

 
1 kommentar

Publicerat av på 11 maj, 2015 i Vardagsinlägg

 

Ett svar till “Lite födelsedagsfirande

  1. Znogge

    13 maj, 2015 at 18:48

    Då gäller det att ha näsduken redo 😉

    Trevlig kväll!

     

Kommentera

 
