RSS

Mör i skråvet

16 Maj

efter dagens härjande i trädgården. Kommer nog oja mig när jag skall ur sängen i morgon 🙂 Men 2/3 av potatislandet är nu rensat så det jävligaste är borta men det är för långt ner för mig… försöker muta lilla E att hjälpa moster men ungen är ju aldrig hemma! 🙂 Busy girl ♥ Kom inte igång förrän eft kl 11 då det ju var Melodikrysset. Första gången på tre veckor jag kunna lösa. Njutit i fulla drag att få vara hemmavid idag.

Tog även tag i stora rabatten så nu är den luckrad och rensad så långt jag nådde ståendes framför. Resten tar jag när liljekonvaljerna kommit upp och jag ser vad som är vad i ogräset. Syrran köpte en frän lite pryl på Granngården som visar sig vara en jäkligt bra kompis i ogräsrensandet. Skön att hålla i och effektiv
Lucko_webb
Då det skall regna hej vilt i morgon gjorde jag klart även om ryggen sa ”Giddäj” ! Nu hör jag att det skvalar på ute så det var ett bra val ändå. De perenner jag fick vara lite tuff emot för att komma åt gräset och andra revogräs hämtar sig snabbt nu när det regnar.

Mamma är på klassträffen så jag är själv hemma ikväll. Har roat mig med att skriva det sista på protokollen som jag låg efter med och så fick jag bokföringen för april inmatad. Så nu är jag ikapp där. Varit lite för mycket annat som gjort att jag helt enkelt har glömt bort att göra det på kvällarna när jag kommit hem och tre helger har jag varit busy så ja det rullar på tidsmässigt.

Skrivit in de 30 pass jag skall ha på 5 äldreboenden samt 5 caféträffar i höst. Blir intensivt och tar lite tid från andra konsultuppdraget. Å andra sidan har jag ingen aning om jag är kvar då så det får bli som det blir. Finns ju kvällar och VPN-konton som sagt.

Är SÅ nöjd med denna helgen. Var nere en kort sväng på marknaden i storbyn och jag handlade min plantor och så for jag hem. Lagom intresserad i övrigt. Mamma var där och sålde lotter för PRO och lilla E var med som sällskap. Fick en kompis då mammas kollega i lotteriståndet hade sitt barnbarn med och de fann varandra. Planterade i blomlådor och annat när jag kom hem och det blev till att täcka för allt står på norr så länge och det var nere på nollan inatt. Skall bli minus sa de men då blir det väl isgata. +6 grader nu så jag tror inte det fryser. Begoniorna får stå inne så länge. SÅ fina!! Bilder kommer en annan gång.

I morgon är det sista linedanceträffen. Inspirationen har inte infunnit sig, men det hinns.

Svejs!

 
1 kommentar

Publicerat av på 16 maj, 2015 i Vardagsinlägg

 

Ett svar till “Mör i skråvet

  1. Znogge

    19 maj, 2015 at 10:39

    Tyckte jag skrev en kommentar här men tydligen inte… Härligt att du var så nöjd med din helg. Snyggt jobbat med potatislandet också!

     

Kommentera

 
