RSS

Gårdagens lätta vårstorm

23 Maj

har idag övergått till en daggvåt solig morgon. Vinden friskar i men så är det alltid när det kommer in värme, så det lär bli en blåsig dag även idag. Var ute igår och satte upp blomlådor och amplar men konstaterade att vara ute och frysa skiter jag allt i och när regnet brakade in på eftermiddagen så var det absolut en orsak att stanna inne MEN jag fick så mycket gjort vad gäller listor och annat för konsultuppdraget så jag satt nog och jobbade runt 5-6 h totalt. Dagen bara försvann men när jag var klar slapp jag 45 min resa hem så det är fördelen med att jobba hemma samt att man får jobba klart med en sak i taget. Det är inte oftast fallet på plats. Så nu är det bara inskrivning av ändringar som skall göras. Det tar jag på måndag.

Bestämde mig för att boka synundersökning hos Smart Eyes denna gången. Så vet man vad det kostar. Skall känna efter hur deras optiker verkar. Mitt gamla ställe är jag inte trygg med att hon kan sina saker. Lite för ung och ny.

Syrran drog till Ullared med sin bästaste igår så vi hade lite inköpskonversation – är hon ändå där så passar man på 🙂 Så mamma i Vita Huset i natt, enklast så. Jag vaknade tidigt så nu har jag varit igång sedan kl 0600. Onödigt tidigt kan tyckas men vad tusan. Sova bort dagen är onödigt och vaken var jag så man blir inte piggare av att somna om.

Då tar vi tag i den här lördagen och håller tummarna att ryggen inte säger upp sig… Svejs!

 
2 kommentarer

Publicerat av på 23 maj, 2015 i Vardagsinlägg

 

2 svar till “Gårdagens lätta vårstorm

  1. Znogge

    23 maj, 2015 at 17:35

    Det är något av en djungel det här med optiker! Först gick jag till Synsam men jag tyckte att de var på tok för dyra. Sedan blev det Specsavers som var billigare men utbudet mindre. Smart Eyes har jag hört blandat om så senast (för snart tre år sedan) så blev det Synoptik. Nära och bra här och helt ok men ändå inte klockrent. Så jag vet inte alls vilken optikerkedja jag kommer att välja nästa gång som faktiskt närmar sig…

    Lycka till!

     
  2. Hanneles bokparadis

    24 maj, 2015 at 09:17

    lyckliga jag som haft samma optiker några decennier, fast nu har sonen tagit över 🙂

     

Kommentera

 
