RSS

En bra trädgårdshelg

24 Maj

Har jag haft och vi kan väl komma överens om att dä känns 🙂 Kondition och styrketräning får man liksom på köpet. Nu är potatislandet rensat och luckrat med högrepen så nu är det nog lika genomgått som med jordfräsen. Den skall i alla fall vara fungerande till hösten och då skall det rensas och fräsas innan vintern. Det spar en sjuhelsikes massa jobb på vårkanten sedan. Lilla E har haft fullt upp med hästar och kompisen så henne såg jag inte röken av trots att hon lovat hjälpa till. Men hästdynga skulle hon hjälpa till med så vi får väl se 🙂

Min lilla idé med att få in odlingslådor/mindre pallkragar i växthuset visade sig bli ett litet projekt.. vi har 50×50 plattor som kant mot gången och det behövdes flyttas en platta in… lyckades gräva ur och få loss den på kortsidan och fick väl upp den men konstaterade att satan i gatan vad tungt! Slog en signal till Jan och då de skulle äta lunch här så lovade han hjälpa mig. Då jag förberett och grävt så gick det snabbt. Han är stark som tur är. De två plattorna vi tog bort lade han som trappsteg så behöver jag inte vara orolig för att mamma vinglar till och snubblar då det är två halva 30 cm plattor som varit inre steg då det varit lite för djup steg ner. Nu fick kragarna plats och jag öste runt – givetvis med min nya kompis högrepen – och nu skall en krage till införskaffas och så i med dynga och ny jord så är det bara att köra sedan och sätta tomaterna, rädisorna och vad nu mer vi skall ha. Vi skippar gurkan i år, mer jobb än utdelning. Vi brukar få av Chrillan och så är det billigt så här års. När jag öste grönskakskragen hittade jag tre smårosor till som fick bo i samma kruka. Petade ner ampel-luktärt också så får vi se om det tar sig. Petade ner lite frön här och där så återstår det att se om det kommer upp. Augusti brukar vara en blommande tid på altanen 🙂

Ryggen fick sig en utsträckning på physiorullen och när jag sedan gjorde mina ryggövning så sa det klånk i högerhöften så någon låsning släppte. Skönt.

Syrran är på väg hem, bilen full misstänker jag. Hon verkade nöjd med Ullaredsturen i alla fall.

Ja Mellon gick ju Sveriges väg. Blev riktigt förtjust i Cyperns fina ballad så den spelade jag in i dag så jag får med på USB-stickan till bilen. Annars var jag mest såld på Australiens bidrag. Gillar westcoastswing-gunget och är tämligen svag för killar med sådan röst som hans. Italien var en fröjd att lyssna på, då jag gillar när folk kan sjunga.Var si och så på vissa håll…. får myrkryp i hela kroppen när de sjunger surt. Israels låt skall jag koreografera något till och ha med på Zumbalistan. Bellyrefrängen gillas. Många bra linedancelåtar var med också, 2 step och polka. Blir en dyr historia för SVT… 125 milj gick det på förra gången.. hej  hopp. Men roligt för Måns. Blir nog svårt att toppa det här 🙂 Hoppas att han kan njuta och inte kör slut på sig för nu lär det bli en hel del resande och sjungande.

Det blåser upp igen, väderomslag igen kan jag tro. Har en välfylld vecka framför mig. Ser verkligen fram emot fredagen när gamla tjejgänget från Copy-tiden kommer på årliga tjejeträffen. Undrar hur många år vi har hållit på… över 10 år är det i alla fall. 5 st blir vi i år. Eller 4½ om vi skall se till antal kilon 🙂 P har ju tappat rejält med kilon nyopererad som hon var förra året. Mina 9 kilo är en fis i rymden. Har inte sett henne sedan jul så det skall bli gott att ses!! Vet att några av er läser bloggen så jag säger varmt välkomna på fredag tôser! ♥

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 24 maj, 2015 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
