RSS

Man känner sig mer än otillräcklig

26 Maj

när man ser att det här går fan inte vägen när någon är på G att stupa omkull… kan väl säga att när oturen var framme hade mamma även denna gång en jävla tur helt enkelt. Var helt övertygad om att hon skulle vara helt sönderskrapad i ansiktet när hon satte sig upp för hon gick med facet före. Men det blev ”bara” ett rejält slag på ögonbrynet och hon som har lätt att få blåmärken har nog fått en rejäl lårkaka och blått knä.

Vi var till en ny bygdegård nära Arvika och vi hälsade på styrelsekollegan och skulle vända oss om och gå in och då hittar hennes fot den enda uppstickande stenen som fanns hitom Arvika, typ. Ser att hon snubblar till och det blir fem sådana där stappelsteg framåtlutad där man inte få ordning på balansen och jag hann bara ropa till när hon handlöst går i backen. Och då menar jag rakt i backen. Landade på vänstersidan och fick armen längs med överkroppen så hon fick smällen på låret av handen och så ögonbrynet så glasögonen stod åt tjosan hoppsan och hon spottade grus. Fick upp henne med hjälp av två starka karlar och jag är som sagt fortfarande förundrad över att hon är hel. Inget brutet tack och lov, men svullet knä och ömt finger. Begriper som sagt inte att hon inte är helt sönderskrapad i ansiktet för det var verkligen rakt ner i backen utan att ta emot sig. Usch. Änglavakt.

Nåja, vi kom iväg hem i tid och hann in på Domus Optik på Bergvik så hon fick glasögonen justerade så nu sitter de där de skall igen. Skrapmärken på sidan av glaset men inget som stör synen. De borde gått i flisor men det är väl krockzon på dem, vad vet jag.

Det var trots fallet trevligt att få träffa C och hans kollegor i styrelsen. Vi har haft flitig kontakt då jag hjälpt dem igång med hemsidan och fått igång dem på facebook samt gjort reklammaterial inför en aktivitetsdag i början av maj.

Nu gick luften ur mig lite känner jag, bäst att fixa matlåda och sedan blir det tidig sänggång tror jag. Skallen är mör för det är väderomslag om vart annat och så chocken som blir när något sådant här händer och man räknar med det värsta och det går bra.

Fick en dubbel superskarp regnbåge på hemvägen, skall se om mamma lyckades fånga den på bild, själv körde jag så det var inte aktuellt att ta upp mobilkameran 🙂

 
1 kommentar

Publicerat av på 26 maj, 2015 i Vardagsinlägg

 

Ett svar till “Man känner sig mer än otillräcklig

  1. Znogge

    27 maj, 2015 at 07:05

    Vilken tur i oturen att din mamma hade änglavakt och inte skadade sig. Min mamma har trillat tre gånger och det har resulterat i tre operationer… Men någon ska ha turen på sin sida.

    Kram

     

Kommentera

 
