RSS

Bloggar lite kort

01 Jun

idag så det blir en kort summering av helgen.

Varit toppenbra på alla sätt och vis i dagarna tre. Först då fredagen med tjejkvällen och lördagen med kalaset för Lilla E och jag fick lite paket jag med på kvällen då söndagen var så upptagen. Gudbarnens mor kom vid 19-tiden och det är riktigt gott att få ha henne här. På söndagen var ja må leva och jag fick lite paket även på morgonen. Kl 10 fick vi åka till kyrka då konfirmationen började kl 11. En härlig präst har vi och det blev allsång och applåder och jubel i kyrkan. Helt klart en gudstjänst i min smak. Inga tunga grejer där inte. Vid 14-tiden kom Lilla E’s pappas familj också så det blev fullt på altanen.

Det kommer bilder och lite mer ingående info i kommande inlägg, orkar inte nu.

Idag har det varit kursstarter och en ny praktikant har börjat. En provmånad först så får vi se vart hon landar. Rörigt som vanligt sådana här måndagar och man får inget gjort. Redovisningssystemet för eleverna låg nere men jag kom in systemet nu ikväll så jag har suttit och jobbat 1½ h är så nu får det bli nog med jobbandet för idag.

Just nu lyser solen men som det BLÅÅÅÅÅSER!!! Blä. Tokregnat har det gjort på morgonkvisten också. Och mer lär det bli både av blåst och regn. Tôli’t om ni frågar mig.

 
1 kommentar

Publicerat av på 1 juni, 2015 i Vardagsinlägg

 

Ett svar till “Bloggar lite kort

  1. Znogge

    2 juni, 2015 at 06:49

    Vädret ja… Återigen en grå och blåsig dag här och det ser ut att kunna börja regna när som helst. Men till helgen ska det visst bli bättre. Om man nu vågar tro på det.

    Skönt med lättsamma och trevliga präster.Kyrkan får inte bli för tung…

    Kram

     

Kommentera

 
