RSS

Trädgårdsfredag

05 Jun

blev det idag. Ledig och hemmavid hela dagen och har varit i trädgården och fått allt planterat i urnor och blomlådor. Mamma och syrran köpte med ett paket blöjor så nu fick jag klart de stora urnorna då jag tar ur innehållet och blöter upp och blandar i jorden. Otrolig absorbtionsförmåga. Fick klippa lite gräs också då inte mamma orkade ratta runt hela. Jan fick fart på den gamle härken till jordfräs så nu är dyngan nedvänd men han ville göra en gång till innan vi får ner potatisen. Det låg en rejäl hög med dynga på landet när jag kom hem. Boooing sa det när jag satte spaden i – bara att ta grepen och slurp och glufs. Luktar inte hallon direkt – livet på landet 🙂 Fick påsad dynga i de små odlingskragarna så nu kom tomaterna in i växthuset. Känns bra. Känt mig ledig och haft lite sommarkänsla. Det var behövligt kan jag säga, känt mig sliten ett tag.

Inte varit sugen på att skriva senaste veckan, därav lilla uppehållet. Det är förändring på G och magkänslan har inte hängt med så jag gått och funderat och tappade trôken lite och drog mig undan.

Jobbar på och nya praktikanten har hållit sysselsatt med mina dåliga samveten som ligger på hög så nu är vi ikapp. Vi får se hur det blir framöver, kan nog trappa ner lite om hon är på plats. Men vi tar en vecka i taget.

Ja just, fick samtal från min ögonläkare idag. Hon har inte bestämt sig för hur vi skall göra men nu skall jag sluta med ögondropparna så får vi se. Det är ju kroniskt det här med rosacea och blefariten så det kommer och det går. Skall i alla fall iväg och får nya glasögon på vänster för brytningsfelet gör mig galen snart. Några billiga på Specsavers blir nog bra så får vi se vart ögonen drar iväg. Om det blir färdigbehandlat eller hur det nu blir. Känner mig dock i trygga händer hos henne. Klurig och plirig och har humor.

Nu skall jag studsa upp och hinna duscha innan det blir fredagspizza i Vita Huset. Ha en skön inledning på helgen och en fin Nationaldag.

Flagga

 
2 kommentarer

Publicerat av på 5 juni, 2015 i Vardagsinlägg

 

2 svar till “Trädgårdsfredag

  1. Znogge

    5 juni, 2015 at 22:29

    Full rulle som vanligt när man tittar in här! Men desto godare att få bli serverad pizza då. Om du nu inte bakade den också 😉

    kram

     
    • Suttecity

      5 juni, 2015 at 22:46

      Nehej det överlåter jag till syster yster 🙂

       

Kommentera

 
