RSS

Började mysigt i morse

06 Jun

med lätt sommarregn, vindstilla och 14 grader. Sedan har det växlar och vid 16-tiden var det någon som drog på vindmaskinen i bôtt. Runt 7 m/s visar det på YR och på Vänern friskar det i med 17 så jag jag håller mig nog på land. Solen kom fram vid 17-tiden som utlovat och jag var precis ute och fick ner flaggan till slut, den hade snott sig runt ett varv. Grannen hade sin högst upp i höga lönnen så ja det blåser på bra i vindbyarna. Fick ta ner alla amplar på norr och de på söder fick komma in i kuvösen. Vill inte har sönderblåsta surfinor första dagen inte. Så soligt och fint men attans bananer vad det blåser! Kunde i alla fall vara ute ett par timmar och har även tagit ner den gamla takfläkten och hängt upp glaslampan i kuvösen över bordet och jädrans så mysigt det blev. Körde bort allt onödigt från norra altanen och fick in den något tunga fincementsäcken i mjölkkammaren. Tur att mjölkärran finns. Underlättar livet här på många sätt.

Nu skall jag slå ner rumpan framför dumburken. Skulle kunna gå och sova känner jag men då vaknar man väl kl 0200 och är pigg som en mört.

Hoppas att ni har haft en bra Nationaldag. Firandet här bestod i flaggning och gott till kvällsmaten. Räcker gott för mig. Svejs!

 
1 kommentar

Publicerat av på 6 juni, 2015 i Vardagsinlägg

 

Ett svar till “Började mysigt i morse

  1. Znogge

    6 juni, 2015 at 21:27

    Ett firande helt i min smak 🙂

     

Kommentera

 
