RSS

Då var vi hemma igen

12 Jun

och vilken helt underbar dag det har varit idag vädermässigt. Njutit i fulla drag. Vi var hemma vid 12-snåret så vi fick en god bit av dagen kvar när vi kom hem.

Vi drog till Västerås sent onsdag eftermiddag och det var gott att träffa familjen igen. Jag fort till Uppsala vid 07-tiden och övriga var på Jocke och Moa’s skolavslutning. Alice tog grundenten och Pontus slutade 7:an från Engelska skolan på onsdagen så syrran representerade gudmödrarna på plats då och for hem på onsdagsem så vi möttes i Storfors. Kursen i Uppsala var lite att bita i så nu skall jag se vad jag kan ”sälja in” hos gänget på måndag 🙂 Vi började vid 08:30 och platsC-kollegorna från Uppsala och Gävle var med och det var gott att få tacka dem innerligt för all hjälp jag fått och de har varit ovärderliga bollplank. Goa tôser. Han som hade kursen kunde prata och det var högt till tak i diskussionerna och vi fick många bra tips och jag begriper mer vad just detta programmet är till för och fördelarna med det. Plötslig var klockan över 13 och vi gick till receptionen för att kolla lite problem hon hade med kassan och vi fick testa i skarpt läge vilket alltid är bäst. Vi kom på att lunch kanske? Eller fortsätta? Han gick på snus och kaffe och platsC på måltidsbars så jag undrade om det fanns frukt och det gjorde det så en banan och en jädrans massa koppar med kaffe gick det åt dessa timmar. Men då jag kör Dukanfrukost håller sig blodsockret vettigt men det var väldans gott med fika när jag kom tillbaka till moster och morbror.

På kvällen anslöt samtliga 4 kusinbarn och deras paranteser och det är gott att få samla alla. Det har inte varit så de senaste gångerna så det var roligt att få se dem.

I morse vaknade jag vid 0630 och hade sovit hela natten tror jag bestämt. Visst vaknar man till lite när man vänder sig, speciellt med stela ryggen men inte så att man piggar på sig utan man slocknar på studs igen. Vid 08:30 gav vi oss av hemåt och mellanlandade i Karlskoga och helghandlade på stora Coop som de har där. Välbehövlig bensträckare och ryggsträckning kan jag lova.

När vi var hemma och hade fått i oss lite lunch tog vi bilen ner till storbyn och PRO-lokalen så mamma fick med sig korvburkar, drickaflak, kaffebricka och muggar mm inför PRO-dansen på söndag. Hon har hand om korvmojjen då. I morgon är det bröllop och då har hon abonnerat TVn alla timmar det pågår 🙂

På söndag kommer gudbarna och deras mamma och stannar en dag eller två innan de far ner till Göteborg så nu blir det tätt mellan given vi se. Underbart!

Nä nu får man sitta och halvslumra vid TVn ett tag, blir nog en tidig kväll. Känns som söndag för vi är alltid i Västerås över helgen i vanliga fall så det blir lite upp och ner med dagarna. Ledig lördag. Inte dumt alls det!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 12 juni, 2015 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
