RSS

Det har en tendens att bli mer än planerat

13 Jun

när jag kommer igång. Efter att ha bökat med trådlösa nätverket då jag inte får kontakt med 4 GHz delen utan bara 5 och det fungerade igår så kunde jag i alla fall lösa melodikrysset och mamma löste sitt korsord och sedan började ju TV-sändningen och det har varit många timmar här framför TVn.

Själv kände jag att jag måste göra något nyttigt så jag blandade lite ”gôtt vatten” som mormor brukade säga och gav mig på jobbet att tvätta vindrutorna på insidan på mammas och min bil. Alltså, det är inte meningen att det skall kunna göras känns det som, det är svårt att komma åt men efter ett par omgångar blev det rent. Mamma har sagt flera gånger att hon tänker fixa bilen invändigt då hon nästan skäms när hon har folk med i bilen. Började torka av instrumentbrädan och fortsatte av bara farten att torka det som går att torka av och så kikade jag i diverse förvaringsdelar som är mellan sätena och hej hopp. Plocka ur alkt och kastade en del och hade diskborste för att komma åt. När allt var torkat så fortsatte jag och körde fram bilen och hade i vatten i monstermaskinen och så blev det dammsuget och även plastmattorna åkte ut och blev skurade så nu är både pugarten och fårrden sommarfina – på insidan. Stel i ryggen var jag innan och inte blev det bättre men nu är det gjort. Började regna nu på kvällskvisten och det är välkommet för hoppsan vad mycket frömjöl det är överallt.

Syrran är på tjejträff och Smulan hade med sig E hit och de åt med oss och Smulan fick sin examenspresent av mamma och mig, 6 mån Spotify – så nu ligger vi på plus 🙂

De gick på sommarlov igår och syrran lade upp det här bilderna på Facebook. Man börjar inse att Smulan inte är barn längre utan gått över och blivit ungdom. Lilla E är 10 nu och börjar bli stora damen även hon. Mosters Gulliganer. Älskar de här två som mina egna ♥ med alla känslor som finns.
Gulliganerna-2015

I morgon kommer gudbarnen och deras mamma som jag ärligt ser som en syster till oss. Man behöver inte ha blodsband för att bli familj.

Har Joyfull i skallen. Fick gåshud på låren när Samuel drog igång sången i kyrkan på prinsbröllopet. Bara älskar låten och denne Samuel… vilken röst och sångskicklighet. Smälter som vax kan jag säga 🙂 Så otippad utgångslåt. Härligt att de bryter traditionen. Övriga låtar har bra texter men jag vet inte om jag gillar låtarna i sammanhanget. Mikrofonerna var kassa – Samuel sjunger dock så bra så det kvittar vad han har i mikrofonväg tror jag 🙂 Hade gärna sett Sarah Dawn Finer och hennes kärlekslåt. DEN är vacker så man nästan börja gråta och hon levererar den på rätt sätt. Nu sjöng hon den för Victoria och Daniel kvällen före deras bröllop, men det är ju några år sedan.
Avslutar dagens blogg med sången. Simply love it! Svejs på er!

 
4 kommentarer

Publicerat av på 13 juni, 2015 i Vardagsinlägg

 

4 svar till “Det har en tendens att bli mer än planerat

  1. Suttecity

    13 juni, 2015 at 23:26

    Och när jag postat inlägget kom den. Kärleksballaden. Den lär vi höra fler gånger. Fin text.

     
  2. Znogge

    14 juni, 2015 at 11:07

    Vilka rara syskonbarn du har men så fort åren går…

    Kram

     
    • Suttecity

      14 juni, 2015 at 15:23

      Ja de säger ju att det på ungarna man ser att tiden rusar på. Stämmer gott det. Efter 30 tycker jag att någon tryckte på turboknappen. 5 år idag är en grisblink känns det som. Bäst att leva livet levande.

       
      • Znogge

        14 juni, 2015 at 21:34

        Ja, det är det verkligen!

         

Kommentera

 
