RSS

Var sak har sin tid i livet

16 Jun

och nu känns det lite som att perioden på nuvarande konsultuppdrag börjar nå sitt slut även om det blir nedtrappning innan det är stopp. Även om jag inte vill låsa upp mig på ett och samma ställe så har det ju varit mitt skötebarn och mycket energi och tid har lagts ner under de här drygt 8 månaderna jag varit där senaste omgången. Det tar sin lilla tid att vänja sig av med det. Stället jag var på innan var ju bara att kontera fakturor så det var bara att gå hem men nu är det ju så mycket mer som varit och är så ja det tar nog sin lilla tid. Vi får se vart de nya idéerna landar. Finns här de timmar eller % de behöver mig tills det blir en permanent lösning har jag sagt. Ärligt så skall det bli skönt med mer egentid. Ser verkligen fram emot höstens RGRM-projekt med seniorboendena. Det Är ju RGRM jag vill jobba med. Fick det landa med allt så kunde jag ju kombinera både det administrativa och träning under RGRM-paraplyet. Men det blir till att ge sig till tåls ett tag till. (Nu är det flera som ler som känner mig – tålamod är ju verkligen min starka sida 🙂 )

Trött – eller snarare sömnig. Gick ner i varv rejält när jag åkte hem. Bakat ett par plåtar med DukanVaniljKex. Igår blev det totalt 4 plåtar då jag gjorde dubbel sats av matknäcket och flingorna. Gott med välfyllda byttor.

En bra tisdag ändå, fått mycket feedback idag som värmer. Man behöver få höra det ibland.

En dag kvar den här veckan att åka och jobba om det går som planerat. Har tänkt mig vara stand by på torsdag och låta praktikanten sköta receptionen. Vi är ikapp så långt det går nu så det är jobbigt att bara sitta av tiden så då kan jag fixa det som är hemma via VPN. Snitsig uppfinning det där. Gjorde ju så även när jag satt på förra uppdraget så jag kunde sitta hemma och sköta konteringen. Smidigt.

Fick brev från Quadracom igår att de kommer avveckla fasta bredbandet här och tänk så nöjda vi är med att vi hoppade på fiberprojektet. Nu kan de står där med sin gråa station. Det är nog inte så många kvar misstänker jag som är anslutna till ADSL-nätet då nästan 80% i grannskapet gick med i fibern.

Kollade fejjan idag och såg att bonden här hade siktat Mr Gråben en bit härifrån. Men alla nötkreatur och lamm fanns kvar så so far so good. De är på tok för närgångna! De har hittat flera älgkadaver och en flock vargar har synts tidigare i år så tar älgen slut så blir det inte roligt. Lammbönderna här vakar då det var ett stort angrepp förra året och inte en vacker syn när de kom ut och det hade vart ”vargfest” i fårhagen. Usch. Nåja. Livet på landet innebär alla möjliga och omöjliga djur.

Lånade en av bilderna från grannens facebooksida.
Bilden tagen på långt håll. 500 m från beteshagen..
varg

 
1 kommentar

Publicerat av på 16 juni, 2015 i Vardagsinlägg

 

Ett svar till “Var sak har sin tid i livet

  1. Znogge

    17 juni, 2015 at 22:50

    Kanske skönt med lite ledighet i åtagandena för att sedan se vad som händer…

    Kram

     

Kommentera

 
