RSS

Då var veckan igång

29 Jun

och det var bra väder att sitta inne och jobba. Fläktarna är dock avstängda på helgerna så det var läbbigt fuktigt när jag kom till jobbet. Fönster öppna och fläkten igång så blev det drägligt. I fikarummet är det kyligt och skönt men där sitter man ju inte många minuter på en hel dag. Lugn dag, det märks att det är sommartider. Så jag pep iväg hemåt vid 15-tiden idag då jag var klar med det jag hade att göra.

Ryggen är lite svidig efter gårdagens 3h på åkgräsklipparen men jädrans vad jag var nöjd med allt jag hann med i trädgården under helgen. Det har legat över en lite så det är skönt att veta att det är fixat för den här gången. Långa rabatten/måbärshäcken var inte riktigt inplanerad men den fick åka med av bara farten. Även skönt att vi blev av med två lass med skräp från logen i lördags. Nu är bara resten kvar…

Mamma har varit och firat pappas kusin på 82-årsdagen. Märkliga siffror.. men man är ju 47 själv så… Tycker det är liiite läskigt att tiden går så fort numera. Då vi har förmodade vattenskadan så sa jag till mamma att det är ju inte sååå längesedan vi renoverade 93/94… 21 år… hallå eller??!! Men man känner sig ung på insidan, man får jobba för att fortsätta med det.

Dags att gå igenom post/reklamhögen som fyllde lådan idag. Blir en solig kväll här vad det verkar även om det blåser tungt men varmt och gott i kuvösen 🙂

 
1 kommentar

Publicerat av på 29 juni, 2015 i Vardagsinlägg

 

Ett svar till “Då var veckan igång

  1. Znogge

    30 juni, 2015 at 11:59

    Så skönt att få undan så mycket i trädgården. Själv ska jag vattna på terrassen vilket känns lagom krävande 😉 Ja, nog rasslar åren på oroväckande fort! När barnen börjar förlova sig är det snudd på kris 😉

    Kram

     

Kommentera

 
