RSS

Häpp så blev det torsdag

02 Jul

Den här veckan har gått fort som busen även om den har varit seg. Konstig kombo, jag vet, men så har det känts. Men nu är jag färdigkonsultad för veckan så det är skönt. Varmt så in i hoppsan men det blåser skönt ute så det är drägligt när man är utomhus.

Idag vaknade jag faktiskt före tuppen 🙂 Närmare bestämt 04:15 då jag trodde en bautafluga hade kommit in men det visade sig var en geting. Troligtvis en hona för den var stor, dock ingen bålgeting. Den hade väl lyckats kravla sig in i lilla springan som är runt fönsterlåset i myggnätet. Orkade inte somna om när jag avyttrat den så jag var vaken när klockan väl ringde.

Veckan har väl varit tämligen lugn ändå i det stora hela tycker jag.

En otäck olycka i början av vecka strax före storbyn härifrån sett med en död och det visade sig att det var en av pojkarna som bott här hemma i byn som hade fått punktering på raksträckan och kom över på fel sida och frontalkrockade. Han klarade sig, värre med mötande chauffören.. men knät är mos så det tar nog ett tag att bli återställd. Den grabben är född med många bonusliv kan vi lugnt säga från det han föddes och fram tills idag. Att han överlevde vid tre års ålder är ett mirakel. Då man är bekant med familjen så har tankarna gått runt. Men tack och lov så gick det bra och jag hoppas att han får stöd att bearbeta.

Ytterligare en firma har varit här och mätt fönster och skall komma in med offert i morgon. Spännande att ha något att jämföra med 🙂

Nej nu orkar jag inte sitta still här längre. Om en vecka stänger de två veckor för sommaren. Skall sitta fint med ett par veckor ledigt. Tar gärna lite mindre slantar i plånkan kan jag säga. Men först har vi helgen att se fram emot. Stora gulliganen är i stan på musikfestival. Vojne…

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 2 juli, 2015 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
