RSS

Rabattraringar

04 Jul

På tok för hett att vara ute men lite foton blev det idag. Tog dessa med mobilkameran. Resten skall jag ta in i datorn när jag orkar.

Pionen har kommit igång. En gammal sort från syrrans trädgård. Underbara små gräddbakelser
Pion-gräddbakelse

Sedan såg jag dessa läckra Iris i rabatten. Vi har haft små lila så jag trodde de fått växtfnatt av hästdyngan jag hade på men det ser ut att vara vanliga germanica som färgat sina övre kronblad lila istället för gula. Vad tror ni?
Iris-150704
så här ser ”originalet” ut
iris2

 
2 kommentarer

Publicerat av på 4 juli, 2015 i Vardagsinlägg

 

2 svar till “Rabattraringar

  1. Znogge

    4 juli, 2015 at 17:02

    Har ingen aning men dina bilder är så vackra! Just pioner är favoriter hos mig…

    Kram

     
    • Suttecity

      4 juli, 2015 at 17:45

      Älskar mina pioner. Har en borta vid stugan som blir så stora som när man håller ihop händerna i en skål. De är makalöst fina. De vita är jag glad att de tog sig när vi delade dem. Gammal sort som stått borta vid syrrans hus. Men de är sena som sagt.

       

Kommentera

 
