RSS

Svettig dag

04 Jul

men jag fick en hel del fixat i skuggan på västersidan innan solen kom dit. Bl a så tvättade jag de vita vindskivorna på norraltanen och så skubbade jag av fönstren på utsidan på ena köksfönstret och båda tvättstugefönstren. Var uppe redan vid kl 0700 och 18 grader är min temperatur det. Avyttrade en hel del grenar på alpklematisen då stekeln verkar ha pepprat den klart för säsongen och larverna har börjat knapra. Men är man tuff blir det en blomning till under säsongen och då har steklarna gjort sitt och man kan få ha dem ifred.

Lite röj på logen blev det också och Jan hjälpte oss ta ner det som skulle på kärran till sopis och lite som skall säljas. Varmt som busen under taket på rännet så det blev ingen längre stund där uppe.

Har klippt Biggan då hon var vådligt långhårig så nu ser hon piggare ut och så fick hon duscha så hon känner sig som en ny människa och är nöjd och belåten. Skall själv ta och inta duschen nu när det är kvällen så kanske man piggar på sig. Får ju inte blaska med kallt vatten i facet p g a blefariten för då måste jag lägga värmemasken på ögonen och DET känns inte som något jag är direkt sugen på i denna värmen. Men det lär snart gå över om man skall tro prognosen. Får jag välja så har jag helst runt 22-23 grader, då orkar man ju göra något också och få svalka i skuggan. 15 grader visade de på prognosen. ”Häfta eller dreta” som vi säger här hemma – vädret har inte förstått att i Sverige skall man vara lagom.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 4 juli, 2015 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
