RSS

Stillsam kväll ute

07 Jul

jämfört med monsunregnet som brakade i halvstormen igår… herrejesses. Finns det inte normalt väder längre eller?? Men det var väldigt skönt att inte vakna i en bakugn i morse och man sov redigt skönt inatt. En hel del blommor fick sig en kyss men på det stora hela klarade det sig nog rätt så bra.

Stillsamt på jobbet så jag drog hemåt vid 14-tiden och sedan har vi jobbat. Herrejesses. Vinden är nu lite lättare då vi tagit ner en jäkla massa böcker som sparats däruppe men då inget antikvariat var intresserade av dem innan så fick de åka i containern. FULL kärra och stuvat bak i skuffen så syrran prexis fick plats där bak så sladdade vi in (hm nåja) på sopcentralen 30 min innan de stängde för dagen och vi lämnade med 5 min tillgodo. Precis vad syrrans klena EDS-kropp och min dumma rygg behöver men vi kunde ju inte gärna låta Jan åka och tömma allt själv. Nu är det mesta borta, nästa lass får gå efter helgen när vi ser vad som vi blir av med och hur intresset ser ut. Kan säga att kvällens dusch var behövlig. Fy fasen vad skitig man kände sig. Hade städat av en hel del saker på logen också innan vi kom iväg.

Två dagar kvar, fasen vad jag längtar efter lite långledigt hemmavid.

 
1 kommentar

Publicerat av på 7 juli, 2015 i Vardagsinlägg

 

Ett svar till “Stillsam kväll ute

  1. Znogge

    8 juli, 2015 at 15:13

    Det är verkligen tvära kast på väderfronten och just nu blåser det rejält här. Regnat har det också gjort och självklart var jag utan paraply…

    Kram och go’ onsdag!

     

Kommentera

 
