RSS

NU

09 Jul

är det semester. Fyttirackarn va gôtt! Jo jo är det många som tänker och visst, jag kommer inte sitta på rumpan eller ligga på hela ryggen de här två veckorna firman är stängd. Har jour för administrationen MEN jag behöver inte åka in till stan vareviga morgon och det är semester för mig, sedan kan jag gärna sitta vid datorn vissa stunder och jobba undan, då man ju hemma när man släpper tangentbordet. Så knäpp är jag 🙂 Skall i alla fall få lite tid och inspiration att ta tag i Zumbakoreografierna, spellistan för RGRM-passen på äldreboendena som jag skall ha i höst och så då vilka danser jag skall välja och musik till linedancekursen. Håller tummarna för att den skall bli av. Det blir lite trixande med tider under 5 veckor i sept/okt då jag skall jobba på konsultuppdraget och ha RGRM på dagtid vissa dagar och så då linedance på torsdagskvällarna under några veckor samt mina goa Zumbisar på fredagarna så det blir mycket R och A i firman. Lite fler hemsidor kanske så det blir mer D också, eller andra designuppdrag är också välkomna. Nåja. Vi skall nog sy ihop den här påsen också, får jag bara ha musik och rytmik med i jobbet så mår jag gott och jag längtar verkligen efter att få jobba med de gamla igen och få sjunga och ”RGRM-gympa” med dem.

Idag tog jag långlunch och åkte till Biggan så hon hade gjort inköpslista så jag tog en sväng till ICA och handlade åt henne och köpte med mig lite lunch som jag åt när jag kom tillbaka och vi hann sitta och prata lite. Sedan tvättade jag håret på henne också innan jag for tillbaka till jobbet och röjde undan det sista och packade med det jag behöver inför kommans kurs- och teststarter. Har jag det inte med mig kan man ge sig den på att det är papper och uppgifter i pärmarna som man behöver och får åka in till jobbet.

Först skall helgen klaras av med loppis och grillfesten vid bygdegården. Sedan är det semester. // Svejs!

PS: I-B, jag fick tag på rätt telefonnr men personen i fråga har semester till vecka 32 🙂

 
4 kommentarer

Publicerat av på 9 juli, 2015 i Vardagsinlägg

 

4 svar till “NU

  1. Znogge

    10 juli, 2015 at 15:07

    Semester är sällan fel! Vi behöver den avkopplingen för att få nya krafter. Något av det bästa är att inte ha klockan på ringning även om jag inte är någon sjusovare!

    Kram

     
    • Suttecity

      10 juli, 2015 at 17:59

      Grannens hesa tupp ser till att man inte får sovmorgon… men nu kan man i o f ha öronpropparna i när man inte skall upp på morgonen. För jag vill inte stänga fönstret.

      Bara att få vara hemma och slippa pendla, det är semester det med.

      Kram

       
  2. Jag

    10 juli, 2015 at 15:41

    Var och en gör väl vad den vill av sin semester! Njut av den!
    Kram

     
    • Suttecity

      10 juli, 2015 at 17:59

      Tack, jag skall försöka lyckas med detta 🙂 Kram

       

Kommentera

 
