RSS

Lille gosefisen ♥

13 Jul

Det har varit mycket för Amigo den här helgen så han var helt slut idag tror jag bestämt. Fick säga till honom några gånger då han skällde på ett löv eller nåt ( 🙂 ) när han satt träget och väntade på att syrran och ungarna skulle komma tillbaka från jordgubbsplockningen. Men när jag satte mig därute på norraltanen kom han till ro och somnade gott ♥
Amigo gosefisen
Själv har jag rensat ogräs och även röjt runt i rabatten på västersidan då sköldpaddsörten tagit sig stora friheter så nu var jag stentuff. Finns inte en susning att jag fått bort allt men det ser rätt ok ut. Satte ut stäppsalvian och flyttade lite växter så det ser ok ut. När jag röjt undan mer kom de där underbart goda rötterna upp igen vad det verkar för Musseman var i sjunde himlen här och ja det är något som är minst lika gott som kattmynta. Frågan är om det är rosenplistret eller något annat. När jag ändå var i farten så grävde jag bort gräset och gjorde en ny rabatt på norrsidan av lekstugan. Bråkade med en hel del rötter från vita syrenen men med sekatören i högsta hugg vann jag den kampen, ett tag. Flyttade sedan dit lite bergenia, en tanig ölandstok, en japansk astilbe som blivit för stor vid ingången och så tre varianter av hosta/funkia som jag beräknade ungefärligt avstånd emellan när de växt till sig. Lika bra att ha lite glest så kan man fylla upp om det behövs om ett par år. Borde fixa små hängrännor också så att det inte slår ner så mkt från taket men vi får se. Redigt svettig och trött i skråvet så det får bli ett besök i duschen när jag sänder iväg det här. Men första dagen på semestern har varit helt ok vad gäller väder och temp och jag är redigt nöjd med vad jag hunnit med och något tacksam att syrran var och plockade så vi fick några liter också. Puss på sig syster yster! ♥

Nu lovas det regn några dagar så då tar vi det lite lugnare med kroppsarbetet 🙂 Svejs!

 
5 kommentarer

Publicerat av på 13 juli, 2015 i Vardagsinlägg

 

5 svar till “Lille gosefisen ♥

  1. Annie

    13 juli, 2015 at 23:33

    Det var ett rent nöje att plocka jordgubbar… har aldrig sett så många gubbar på en gång 🙂 !!! Du glömde ju skriva att vi var sopgubbar på förmiddagen också… det lät som du inte hade gjort så mycket idag annars tycker jag 🙂 !!!

     
  2. Annie

    13 juli, 2015 at 23:33

    Förlåt…jag hade inte läst inlägget innan 🙂 !!!

     
  3. Znogge

    14 juli, 2015 at 10:42

    Han är ju bara för söt!

     
    • Suttecity

      16 juli, 2015 at 20:00

      Ja han har knaprat sig in i hjärtat och han börjar kännas hemma även med mig nu. Kom och krafsade när jag satt och fixade på altanen. Han har lärt sig att han får massage och klia pälsen av mig 🙂

       
  4. bibbipson

    25 juli, 2015 at 00:09

    Flitig som vanligt! Ligger lite efter med kommentarerna här. Han är en himla sötnos den där hunden! 🙂

     

Kommentera

 
