RSS

Visst har jag varit duktig idag??

17 Jul

Nu fiskar jag beröm 🙂 Men jag är mer än nöjd och satan i gatan så sliten i kroppen men det var ack så nödvändigt. Skulle ju bara hämta alla Bergenior men ja… gräskanten hade allt smugit sig in i rabatten och när jag började där så blev det även stenplattorna vid uteplatsen och jösses vad gräset hade växt över. Det var som en tjock heltäckningsmatta men jag och spaden vann 🙂 Fortsatte på båda sidorna innan jag var nöjd för dagen. Kom på att jag skulle fota så att man ser skillnaden efter allt slit. Skulle tagit högtrycken på plattorna i våras men det kom av sig. Mossan hoppas jag försvinner i solgasset. Inte prio ett om vi säger så.
Trädgårdsfix1
När detta var klart så gav jag mig på dagens egentliga beting i rullstensmuren. Två stora Ölandstokar upp skulle bli rensade. Varmt så in i hoppsan och skinnet glöder kan jag säga för det har varit kalasväder hela dagen. Nu syns det inte så bra på den här bilden, men lite skillnad blev det allt.
Trädgårdsfix2
Nu når jag inte upp från nersidan utan det får bli ryggkrökning resten så det är nästan hälften rensat. Kommer nog kantskära och bredda upp som det var från början för det går inte att köra där med klipparen ändå då det sjunker ner och man håller på att välta. Lika bra att ta upp och så sätter jag nog marktäckare istället. Bergenia är ju tacksamt. Vi får se.

Köpte nya redskap på Biltema i onsdags och de här kan jag säga var en superhit för dagens jobb. Grepar är helt suveräna och den högra har både hacka och långa skacklar så den når ner långt i backen och man kan hugga sig fram i tovorna och den klarar av att lyfta tossor som man kan skaka jorden ur.

Grepe
Ja det var väl vad jag har fått undan idag. Varvat med vila och köra bort skottkärror med allt gräs så att det inte skulle bli enformigt. Fick även ner Rosenvialen på tre ställen i rabatterna, spörres om de tar sig.

Inväntar kusinen som skall komma och hämta guddottern, skall bli gott att se honom, det blir så långt mellan gångerna tyvärr.

Nu är första semesterveckan över… får lite lätt ångest… så jäkla skönt att göra annat efter 9 intensiva månader. Men nu skall det väl bli deltid hoppas jag, återstår att se. Men vi har en vecka kvar. Tjo! 🙂

 
1 kommentar

Publicerat av på 17 juli, 2015 i Vardagsinlägg

 

Ett svar till “Visst har jag varit duktig idag??

  1. Znogge

    18 juli, 2015 at 11:24

    Så snyggt så det var verkligen ett gott dagsverke 🙂

    Kram

     

Kommentera

 
