RSS

Ett gräsligt inlägg

19 Jul

blir det idag. Jösses så vitsigt det här blev då 🙂 Gav mig på rullstensmuren och nu är hälften klart. 5 h och lika många rågade skottkärror senare är man både mör i armar och händer och varm och go i skinnet då solen har varit framme hela dagen. Utom när mamma och jag tog en fika ute på plattan, men det gav sig med regnet så fort vi gick in på norra altanen så vi stannade där. Blåseländesvädret igår kapade flera blommor på våra stora härliga Begonior igår. Don’t like… De här var ett riktigt lyckokast, stora dubbla och det är så jag vill ha mina Begonior.
Begonia
Men som sagt, gräs har det blivit gott om… kommer inte ihåg när jag röjde mellan Ölandstokarna senast. Mest blivit med trimmern men nu började det ta över även tokarna så det var bara att fortsätta. Här kommer före – efter och ”bara” resten kvar.
Före-efter-2
Tog lite före/efter från andra hållet också, men tog en extra tok innan jag var mer än nöjd för dagen
Före-efter-150719
Blir i alla fall stor skillnad och något skönt att titta ut nu och slippa se allt gräs. Försökte få lite renare mellan stenarna också men man når inte så bra och det har kilat in sig big time och jag är rädd för att skiten skall ramla ner om man ruggar på stenen så det får bli som det blir.
Gras
Ja som ni ser är det en hel del jobb 🙂 Det är tjockt så spaden studsar emellanåt när man försöker få hål på det men med grepen och de små redskapen har det gått riktigt bra, men hårt mot händer och armar. Skar kanten på den delen jag fixade häromdagen så nu är det breddat till ursprungsbredden och förhoppningsvis blir det lite lättare att köra gräsklipparen då man inte går så nära tokarna. Det är ju en kant så det har varit nära att man glidit ner och ett par meter ner är inte skojsigt att rulla med klipparen.

Baksidan är mitt lilla tillhåll när jag planterar och det är skönt att ha ett ställe där inte folk direkt ser hur man stökar till det 🙂
Norrsidan
I baljan nere till vänster i bild har jag Amaryllislökarna som får sommar bo här på baksidan och japp, 5 stänglar är på G och några håller på att slå ut, så jag får väl ta in dem som snittblommor. Trodde bara att bladen skulle växa men den vill visst blomma också så vi säger tack för det, även om det är ”fel” säsong.
Amaryllis
Ja det är vad jag har roat mig med idag. Lite konsultjobb blev det också då jag behövde få iväg kuverten till de elever som börjar när vi öppnar. Kan säga att det inte var så lätt att skriva för hand med trötta händer 🙂 Men jag hoppas att det syns vad där står så att de kommer fram. Mamma är till storbyn då hon ansvarar för korvmojen på PRO-dansen så jag har kvällen för mig själv. Första veckan på semestern är över. Onsdag och torsdag blir det lite social samvaro, i övrigt får vi se. Söndagen blir det jobb då jag skall ha inspirationsdag med linedancekollegor som skall leda grundkurser till hösten. Vill börja på något nytt att ta tag i. Nu börjar konsultuppdraget att rulla och bli vardag och då vet ni som känner mig vad som är fara och färde 🙂 Det börjar bli myrkryp och spaning på nya saker. Jag är en starter, när det går på rutin tröttnar jag tämligen snabbt. Men vi får se vad livet har i beredskap. Lever i förvissningen att allt blir som det skall. Blir lite otålig på vägen bara 🙂

Hoppas att du är nöjd med din helg på ditt håll i världen. //Svejs!

 
4 kommentarer

Publicerat av på 19 juli, 2015 i Vardagsinlägg

 

4 svar till “Ett gräsligt inlägg

  1. Znogge

    20 juli, 2015 at 18:13

    Du har verkligen en fantastisk energi! Minst sagt imponerande och jag skulle behöva en dos av den 🙂

    Kram

     
    • Suttecity

      20 juli, 2015 at 18:19

      Du behöver vila efter en intensiv vår och allt med din mor och förlusten av henne. Den orken måste få komma tillbaka,

      Mycket går på ren vilja – den börjar tryta men snart är jag klar 🙂 Blev lite myr-myteri på slutet då jag hamnade i 4 olika bon och de var inte alls glada på mig….. Sitter på rumpan och vänder papper hela dagarna i vanliga fall så det är riktigt skönt att få ta tag i något och det syns ju att man gör något också även om det blir till att rensa varje år sedan, men det blir ju lite mildare än det här röjet 🙂 Kommer kännas ok att åka och jobba och vila upp sig ett par veckor innan jag tar ledigt igen. Då är det en annan rabatt som skall få sitt. Det här var egentligen inte planerat så det blev lite mer än vad som var tänkt. Som vanligt 🙂 //Kram

       
  2. bibbipson

    24 juli, 2015 at 23:31

    Skulle också behöva någon procent av din energi! Här blir det inte många knop emellanåt! 😉

     

Kommentera

 
