RSS

Dagsarkiv: 20 juli, 2015

Rakt i myrboet

satte jag grepen när jag var framme vid sista Ölandstoken och hoppsan hejsan en sådan fart det blev på dem. Bits gör de så små och svarta de är. Hade stökat om in några bon innan men då höll de sig på sin kant. Någon enstaka som kom farandes på handskarna och bet på handleden men inte så illa. När jag kom fram till den sista tyckte jag det såg lite konstigt ut för det var liksom en kulle och jodå, det var nog torrt och bra där i de gamla rötterna. Tog upp den och skall sätta om den när det stillar sig. Det har ju regnat rätt duktigt emellanåt här så jag har fått jobba i omgångar. Sista lasset på skottkärran var av ren lathet väldigt högt och TUNGT. Men jag klarade av att balansera hela högen. Så nu är jag framme vid sista token men det är ett par meter kvar att rensa då det har kommit lite annat som planterats där. Men jag misstänker att det är lika mycket myror där med tanke på vilka växter som brett ut sig. Det är mest marktäckare av något slag nu som inte går så djupt och mindre med gräs/stickgräs/kveke. Får väl stöka om lite och vänta tills de flytta sina ägg.

Ja det är väl vad jag har hunnit med. Fixat lite med konsultuppdraget via mailen och SMSat lite så att de får besked.

Syrran har varit nere vid Läckö Slott idag med sin bästaste och hunden har varit hos oss. Han tycker det är lite konstigt och sitter här och väntar på mamsen sin ♥ Han vill gärna ha flocken samlad och syrran är den som är hans centrum även om vi är rätt ok också numera 🙂

En bra dag med alla väder tror jag som en sommar kan ha. Förutom hagel. Nu har det spruckit upp och solen flödar. Bra det så blir kuvösen lagom varm till kvällen. Igår fick jag brassa på med lite element då det blev rått. Skönt att sitta där på kvällen och se på TV. Vår lilla sommarstuga 🙂

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 20 juli, 2015 i Vardagsinlägg