RSS

En till favorit har gått ur tiden

21 Jul

Nog för att jag närmar mig 50 så smått och syrran säger att vi får gilla läget då vi kommit upp i den åldern att folk som liksom alltid funnits där börjar försvinna. Ungarna vet inte vilka de är knappt, men många hör ju ens barndom till så det är väl den man börjar sakna lite och man inser att den är long gone.

Senast i raden i år är Robban Broberg. Som jag älskade hans program när jag var liten. Kunde alla texter. En genuin artist som gav oss många låtar genom åren. Sedan stolleprovet att hyra Globen och lyckas fylla den två gånger. Kan bara älska honom.

 
2 kommentarer

Publicerat av på 21 juli, 2015 i Vardagsinlägg

 

2 svar till “En till favorit har gått ur tiden

  1. madonnan

    21 juli, 2015 at 23:12

    Ja, det var en mångsidig och kreativ artist.

     
  2. Jag

    24 juli, 2015 at 11:13

    Mellandottern påminner oss om att hon har sjungit med honom på en av hans konserter. Det var hennes kör som uppträdde med honom, minns även jag nu. Ja, han var en glädjespridare.

     

Kommentera

 
