RSS

3 år sedan

24 Jul

är det. Om en timme… det är som igår ändå även om man fått lite distans men det har varit en småtung dag tycker jag. Saknar dig väldigt mycket papps.. ♥
Pappa-3
Pysslat i trädgården idag med lite av varje, inga tyngre jobb men lite småröj här och där. Tog mig en lite paus uppe vid friggan när jag röjt undan lite gräs och torkat av lite och här uppe kan jag sitt länge och njuta av utsikten och lugnet med djuren betandes i hagarna nedanför husen. Det här ÄR hemma. På alla sätt och vis
vy1
Lillstugan åt ena hållet
vy2
och Storstugan till vänster sett från altanen på friggan. Vi bor högt och har nog finaste utsikten här uppe. Det har varit bulliga moln och blåst hej hopp så det är väl busväder på G antar jag. De ”hotar” med det så jag har försökt vara ute så mycket som möjligt idag.

Igår tog jag en dagstripp med vapensyster I. Vi har ju blivit rätt sammansvetsade sedan augusti 1981 när hon satte sig vid mig första dagen när vi började 7:an. Så hon hör till familjen. Vi var inte så sugna på att ta en långtur men då jag aldrig varit till slussarna började vi eftermiddagspasset med att åka dit. Nära och bra.
skylt
En otroligt lugn och harmonisk plats måste jag säga. Då vi hade bra väder så var det helt underbart. Vi gick ner till gästhamnen och jag passade på att fota slusstrappan innan vi gick upp mot slussvaktarstugan för att käka lunch

trappa

Inte så stor men den fyller sin funktion. sluss
Vi hade tur för det kom en båt precis så det blev till att stanna och kika lite.
slussvatten
Det är ett otroligt tryck på vattnet. Alltid varit fascinerad av forsande vatten. Hade fel kamera men en liten hum om det hela får ni nog på bilden.

Macka
Vi avslutade första stoppet med deras omtalade räkmacka och jädrans vad god den var! Blev en mysig lunch i solen och skönt att få sitta och prata i lugn och ro. Sedan for vi vidare och tog vägen förbi där I har bott som barn och vi är båda intresserade av släktforskning så vi for ”i färdenespår” 🙂 En sväng till Väse blev det också och jag köpte mig en munkjacka och så stannade vi till vid Ernst-butiken då det ju var torsdag och vi behövde komma i ”Ernst-stämning” inför kvällen. Men mja… det var väl några fräna grejer, men inget jag blev såld på. Det blev fler slingerkroksvägar då vi hade fler gamla hus att titta på men som alltid, alla vägar bär till SutteCity och när vi kom hem bjöd mamma på fika och det blev en väldigt bra dag tycker jag.

Smulan har målat tak och lister i rummet på övervåningen i Vita Huset – lite imponerad är jag av henne ändå. Men då det är eget rum på egen våning som hägrar gick det visst väldigt bra att jobba 🙂 Skall inspektera ikväll när vi skall dit på fredagspizza.

Då är andra semesterveckan slut. Lite motigt känns det allt… men två veckors jobb och så blir det två veckor ledigt igen. Hoppas jag. Så är planen i alla fall.

 
3 kommentarer

Publicerat av på 24 juli, 2015 i Vardagsinlägg

 

3 svar till “3 år sedan

  1. Znogge

    24 juli, 2015 at 18:41

    Även om man får distans till den akuta sorgen så finns saknaden och tomheten kvar för alltid.

    Kram ❤

     
  2. Tant Otto

    26 juli, 2015 at 04:51

    Sorgen mattas av med åren men saknaden den är alltid lik stor..
    Kram ❤

     
  3. Jag

    26 juli, 2015 at 11:51

    Jag har en känsla av att din pappa skulle ha gillat din dag. Trevlig utflykt ni gjorde!
    Kram

     

Kommentera

 
