RSS

Intensiv helg

01 Aug

Ja då var snart även lördagen över och jag kommer prexis hem från en prova på med linedance i bygdegården. Glada i hatten men de kastade sig in i dansens virvlar med liv och lust. Bekantingar så det var roligt att se dem.

Dagen i övrigt har ägnats åt att fälla det förpinkade partytältet och det gick f*n så mycket lättare än att sätta upp eländet. Jan har kämpat bra kan jag säga så stor eloge till hans tålamod med detta tält och bärande av bord och stolar. Sedan hann jag även klart med rensandet av rullstensmuren. SÅ skönt kan jag meddela. Två stora rågade skottkärror fick jag ihop. Fixat med lite växter jag fick av gudbarnens mamma så de är tillpiffade och fått åkt ner i stora rabatten så får vi se om de kommer tillbaka nästa år. Kostar gratis så man får prova. Hittade en rabatt till som måste åtgärdas men det hinns. Har rundelrabatten vid stugan också men det tänkte jag ta när jag har nästa semester om en vecka.

Fredagskvällen blev jättetrevlig och roligt att träffa Sonja och George igen. Sonja var här 2000 och George såg jag senast 1989 så ja det är inte allt för ofta. Roligt att samla pappas kusiner också, de är ju som hans syskon då de är uppväxta med varandra. Vi var 4 generationer och generation 3 och 4 har jag tyvärr inte så mycket kontakt med, mer än via fejjan och om man springer på varandra på släktsammankomster. Det är ett jäkla jobb innan med alla förberedelser och så detta tält… jag frågade om det fanns instruktion men det hade ingen sett. Gissa vad som låg längst ner i kassen med långsidorna, som vi hittade när allt var klart… Första omgången mellan regnskurarna stod benen lutade inåt… så då såg vi att böjarna som var i taket skulle till sidan och tvärs om. Sedan såg det bra ut, vi bar upp det på grusgången och så skulle taket på… en sektion för mycket… jodå, stagen längs med skulle visst vara från väggen upp till taket… isär med skiten igen och regnet skvalade på. Morr… Sedan efter någon timme till kom taket på – regn regn regn och vattensamling = dusch. Där någonstans tröttnade jag big time och syrran och Jan fixade till taket. Jag gick ut när det var dags för ena långsidan men då drog det igång och åskade men vi hann precis klart. Skvalregn igår morse och det öste på i omgångar men det var uppehåll när de anslöt så det är vi tacksamma för men attans så råkallt. Dock var alla nöjda när de gick hem och ungarna ville inte åka hem alls 🙂 Hästar, hund, katter och stora ytor, lekstuga och andra barn så de stortrivdes.

Man blir lite dagvilsen så helgen blev lång. Är så glad att jag har lediga fredagar från konsultuppdraget, längtar dock efter mina seniorzumbisar. En vecka kvar att jobba, sedan 14 dagar ledigt igen.

Hoppas att din lördag varit bra.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 1 augusti, 2015 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
