RSS

Åskskurar

02 Aug

minst sagt… men nu kom signalen på parabolen tillbaka. Det har vräkt ner en stund och Åskar morskade upp sig och vi såg på blixtkartan att det var nedslag någon mil härifrån fågelvägen. I morse vid 5-tiden vaknade jag av det vibrerade i sängen och det kom dovt muller igen. Var upp på toa och då dundrade det på rejält så jag fick halta mig ner för trappen sömnvilsen och mina stackars fotleder som inte är gjorda för trappsteg innan man kommit igång. Men nära var det så det behövde dras ut så inte fiber/telefon och datan flyger åt fanders. När jag lade mig igen så kom det en blixt och det dundrade till på studs så det var nära. Lyckades väl somna om och när jag vaknade såg jag blå himmel mellan molntussarna. När vi satt här och åt frukost började det dova mullret igen och japp – here we go. Försöker se på Eurosport men signalen på parabolen regnade bort i tokskuren. Nu har det gett sig. Lär bli fler åskskurar under dagen. Mamma har korvmojjen ikväll på PRO-dansen så det blir nog blött. Tycker synd om dem för det är Pensionärernas dag i storbyn vid Hembygdsgården och det regnade bort för dem även i fjol. Ingen rolig sommar för väderkänsliga evenemang.

 
5 kommentarer

Publicerat av på 2 augusti, 2015 i Vardagsinlägg

 

5 svar till “Åskskurar

  1. Znogge

    2 augusti, 2015 at 18:02

    Här har vi varit förskonade från åska denna sommar och lika bra är väl det. Men ett fyrverkeri i går fick fart på hundarna…

    Kram

     
  2. Anna

    2 augusti, 2015 at 21:12

    Jag nästan saknar ett riktigt åskoväder, fast jag är lite rädd. Blir lite mysrädd när jag är hemma i stan. På landet gillar jag det inte alls…

     
  3. Jag

    3 augusti, 2015 at 12:05

    Var på kantarellspaning igår när mullret kom så det var läge att hitta vägen och ta sig hem så att kameran inte skulle bli blöt. Med en hel massa kantareller. Och ingen signal sa tv:n.

     
    • Suttecity

      3 augusti, 2015 at 19:30

      Ja det är gott om skogens guld i år. Hoppas på att Karl Johan svampen kommer tebax i år. Gott det med.

       

Kommentera

 
