RSS

En dag kvar nu

05 Aug

nedräkning 🙂 Varit till frissan i eftermiddag och där rök det mesta av slingorna så nu sitter jag med bäbismössan på och skall snart gå upp och tvätta ur blekmedlet. Så inget trädgårdsjobb idag. Hann med lite igår men jösses vilka rötter.. får blir flerstegraket och vila där till nästa säsong tror jag. Vi får se om väder och ork är snällt när jag är ledig.

Bokade service på bilen i Storbyn på torsdag nästa vecka och klurar på att ta med moderskapet och åka till Karlsborg. Så jag får komma ner igen, saknar det så här på sommarkvisten.

Jobbet rullar på, dagarna går och ja det är inte mycket att orda om det egentligen. Konstaterar dock att nu har jag kommit in i rutinerna och gjort min grej av det. Kanske dags att göra annat? Vi får se.

Kan meddela att enkronor är tunga eländen.. hade rörat upp 1000 kr så det blev runt 7 kg. Lilla ICA-butiken tog glatt emot dem och jag fick två femhundringar istället. Lite lättare att bära runt på 🙂 Vi får så himla många enkronor i kaffeautomaten så det var läge att växla bort lite.

Beställde ny matta till kuvösen idag. Blir intressant att lägga in den 🙂 Skall bli skönt att slippa det gröna och få liter mer mörkt beigemelerat. Allt är i trä så jag vill få det lite ljusare.

Nehej, dags att skölja ur håret. Over and out från ljushuvudet 🙂

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 5 augusti, 2015 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
