RSS

Eländiga glasögonplupp…

07 Aug

igår vid TVn skulle jag rätta till glasögonen och flupp så kom högra näspluppen farandes. Glasögonen på sned.. suck. Men idag var vi in till lilla grannstaden och hon fixade nya till det facila priset av 25 riksdaler. Men detta med nya kuddar… de här sitter som dubbelhäftande tejp, typ, jämfört med de andra. Men jag vänjer mig nog. Bokade in mig på Specsavers tisdag den 18:e så jag hoppas på en bra optiker där för det har inte varit någon jag känt förtroende för på förra stället. Vi får se. Billigare bågar tänkte jag då jag kanske får mer behandling och får än mer ändrad synskärpa men jag måste göra något åt dubbelseendet på vänster innan jag blir småknäpp.

Väl hemma tog jag gräsklipparen och finlirade runt buskar och annat som inte Smulan vågade gå intill när hon klippte. Sedan fick slänten sitt. Satans vad det lutar, men nu reder det sig ett tag.

Har fixat sammaställning av Linedancematerialet till deltagarna och väntar på koll från uppdragsgivaren så hon tycker att allt kom med.

Vi skall till Vita Huset men inte på pizza minsann utan Tacos så Jans dotter är här och hon har laktosproblem så vi varvar.

Har ledigt nu, SÅ jädra gôtt!

 
1 kommentar

Publicerat av på 7 augusti, 2015 i Vardagsinlägg

 

Ett svar till “Eländiga glasögonplupp…

  1. Znogge

    7 augusti, 2015 at 23:29

    Njut nu rejält av helgen!

    Kram

     

Kommentera

 
