RSS

Saneringen påbörjad

11 Aug

så idag har jag vädrat åt fyra håll, hostat och snorat och det brann banne mig i slemhinnorna. Laddade med en allergitablett så det klarade sig. Men nu är allt ute ur badrummet i stugan och det mesta är avtorkat. Detta äckliga damm… rödbrunt och det var tjockt på golvet (ja en halv mm men det täckte) och så blev det tunnare hela vägen ut mot väggarna. Det var överallt, även på det som var bakom draperiet, i badrumsskåpet osv. Äckligt.
kladd
Så det har gått åt x-antal tvättlappar för jag ville inte ta en stor trasa utan har torkat av det i omgångar. Nu skall alla saker jag förvarat där också torkas av … Har sådana där träplattor man kan bygga ihop som man kan ha på balkongen om man vill ha trägolv. Hade dem i Karlsborg i badrummet så de fick följa med hem till stugan och jag har haft dem framför duschen. När de kom bort kände jag att det sviktade betänkligt även under dem så det verkar hålla sig till runt duschen. Äckligt är det och jag bävar för när allt skall ut.. har lagt ihop alla madrasser och täckt över med lakan och samma sak med soffan och tygpuffen.

Vi har haft hand om Amigo idag och det kom en skur vid 14-tiden men nu är det ok igen här. Mamma drog på PRO-möte så hon kom prexis tillbaka. Så dag 2 på semester har gått den med. Nu skall jag fortsätta spola av saker från badrummet. Hej och hå. Avslutar med lite bilder på våra vallmo som slagit ut här. Små rara favoriter. Lite glädje i alla fall.

vallmo1 vallmo2 vallmo3 vallmo4 vallmo5 Pionvallmo

 
4 kommentarer

Publicerat av på 11 augusti, 2015 i Vardagsinlägg

 

4 svar till “Saneringen påbörjad

  1. Jag

    12 augusti, 2015 at 18:04

    Usch och fy för vattenskador och mögel! Kan du inte ha munskydd? Jag hade det idag när jag jämnade marken där jag hade strött ut Myrr, det dammade så.
    .
    Så fina vallmoblommor! Egentligen gillar jag röd vallmo allra bäst, men den vita skulle jag inte ha något emot och inte heller den mörka som nästan är svart.

     
    • Suttecity

      12 augusti, 2015 at 19:12

      Jo man borde väl ha haft mask, men ja… efterklok kan man vara.

      Ja det blev en härlig mix på alla färgerna i de olika påsarna och samlade frön från grannen. De enkla har varit riktigt fina. Den röda såg jag ju var vit och röd när jag tittade närmare på kronbladen. Satte etiketter runt stjälkarna så jag vet vem som är vem när de blommat klart 🙂 Mamma kom på en smart idé där.

       
      • Jag

        12 augusti, 2015 at 19:13

        Ja, det var smart!

         
  2. bibbipson

    13 augusti, 2015 at 01:58

    Jättevackra blommor! Ändå vackrare här än på facebook. 🙂

     

Kommentera

 
