RSS

Blev en dagstur ”hem”

13 Aug

till Karlsborg idag. Kände att jag ville åka ner och kolla läget och det var skönt att få komma ner – som jag saknar vattnet och Vanäs Udde med fyren och den härliga grönskan på gångstigen och då speciellt portalen från gamla sjukhuset ner till Vättern. När man sedan svänger vänster så möts man av det här – snacka om att ”komma hem”
Fyren

Här nere har jag suttit många många många gånger under de 5 år jag bodde där, alla årstider och funderat och hämtat kraft när saker blev för jobbiga. Det är ett speciellt ställe för mig. Vi satt där ett tag i solen innan vi åkte hem och det var skönt att kunna andas ut.

Hann med att träffa J då jag svängde förbi där för att hämta en amningskudde som de lånat när grabben var mindre och den är superbra att ha i knät när man sitter vid TVn så när vi ändå var i kroken så passade jag på. De hade inte hunnit ut med båten så det var roligt att ses. Även vovvarna hälsade mig välkommen i enad kör. T har blivit såå gammal… 13 år, mycket för en dvärgschnauzer, men nu är det inte mycket med henne så det var ett jobbigt beslut fattat… Z var piggare och hon var min lilla darling när jag bodde på Pensionat Lingonriset sista tiden jag jobbade. Gott att träffa henne igen.

Hann även med att träffa Maggis och se hur långt renoveringen hade hunnit. De skall flytta till sommarhuset som de renoverar. Blir huuur snyggt som helst. Bästa tomten på hela området. Kommer bli kanoners.

Blev en tur till Tibro, men den affären var borta – kunde jag ju ha kollat innan men men. Blev en avstickare till Hjo när vi ändå var i kroken och Hem och Hobby. Satan i gatan vilken stor butik de byggt! För stort… inte samma mysiga känsla tycker jag och man blev lite övermätt på grejer. Dock jäkligt snygga mattor men bara en mindre så jag frågade en tjej som stod med ryggen  åt om den fanns i större och när jag vände mig mot mattorna och pekade så hade hon vänt sig om och sa mitt namn – snacka på att jag blev förvånad 🙂 Lilla fröken Lundell! Vad glad jag blev! De dansade för mig tillsammans med sin pappa när jag hade dansen i Mölltorp och vi har lite kontakt på fejjan men alltid roligare att ses så man får krama om dem.

Några var inte hemma och det körde ihop sig då jag inte visste riktigt hur lång tid var sak skulle ta och då jag hade mamma med mig blir det ju inte att man sitter och tjötar länge med folk. Men lunch på Sanny Thai fick vi och lika gott som vanligt. Vissa saker liksom bara hör till när man är där 🙂

Kan inte fatta att jag orkade veckopendla dessa 16 mil enkel resa under 5 år… krokiga eländesvägar kan jag säga. Var sak har sin tid i livet och det var gott att åka tillbaka, men hemma är här i SutteCity och kommer så förbli i själ och hjärta.

Syrran bjöd på kvällsmat och nu dags att dimpa ner framför TVn. Kommer nog somna tämligen ovaggad misstänker jag 🙂 Tackar mams för gott sällskap och för en härlig semestertur. I morgon skall jag hämta ut bilen som var klar enl samtal och det gick på runt 1200 kr mindre än vad de tar för samma på Pugartverkstaden. Kan säga att de pengarna kan de se sig i stjärnorna efter framöver. Svejs!

 
1 kommentar

Publicerat av på 13 augusti, 2015 i Vardagsinlägg

 

Ett svar till “Blev en dagstur ”hem”

  1. Znogge

    13 augusti, 2015 at 21:49

    Vilken underbar vy att mötas av! Tror det får bli en tur till Karlsborg inom det snaraste!

    Kram

     

Kommentera

 
