RSS

Jädrans vad bra det blev med mattorna

16 Aug

Nu ligger kusinen med familj + exfru på än mer plus här 🙂 Swish swosh sa det så var alla möbler i kuvösen samt kyl/frys bortrensade och gamla gröna mattan ihoprullad och utforslad på gräsmattan och hipp happ så var båda rullar med nya mattorna inne och utlagda. Gick i ett huj. Ingen direkt passning då de skall ligga till sig så de krymper minst 2% enl hemsidan så de får vi fixa till när värmen kommer tillbaka till våren. Den gamla gröna hade jag ju räknat ut skulle täcka norra altanen och sagt och gjort så rensades även den och den stora eländet lades på plats och måttades in. Det var en bra fördelning på arbetet 🙂
Arbetsfordelning
men ett gott teamwork gjorde det hela roligare att jobba med men kusinen slet ju mest han vad gällde finliret så stod jag för åsikterna men det redde sig 🙂

Nu har de rest hem och tog Smulan med då hon och guddottern skall ”hänga” några dagar så åker syrran dit på tisdag och då tar hon med gudsonen som stannade kvar här då det var stallet, kalvarna och lite annat som drog så han ville vara kvar. Klippte både honom och hans syster idag så de fick lite kortare och mindre med kalufs.

En härlig dag på alla sätt och vis och vi är mer än tacksamma för alla hjälp vi har fått denna helgen ♥

Mamma far iväg till storbyn och PRO-dansen på logen då det är dags att langa korv igen. Sedan har hon en omgång kvar på avslutningsdansen så var den sommaren all.

Ja jag kan i alla fall inte klaga på mitt semesterväder, den saken är då säker. Men augusti brukar inte svika mig. Verkar bli lika fint nästa vecka och då är det inte något inbokat. Fasen vad skönt. Ja förutom kiropraktorn och optikern på tisdag fm men det blir hemfärd så snart vi är klara och har käkat lunch. Det klockade till i vänster sida i morse när jag gjorde mina ryggövningar och jag tror ärligt att den lilla låsningen släppte men det är lika bra att gå iväg till kiropraktorn för bröstryggen och övergången till ländryggen har lite att önska i samarbete..

Ja men då packar vi snart ihop denna söndagen. En superhärlig och fantastiskt rolig helg har det varit. //Svejs!

 
2 kommentarer

Publicerat av på 16 augusti, 2015 i Vardagsinlägg

 

2 svar till “Jädrans vad bra det blev med mattorna

  1. Znogge

    17 augusti, 2015 at 06:30

    Snabbt och effektivt vilket är helt i min smak! Men det går oftast snabbt när man hjälps åt.

    God måndag och kram!

     
    • Suttecity

      17 augusti, 2015 at 07:11

      Så ä dä.
      Same to U!
      Själv tar jag en veckas semester till. Kram

       

Kommentera

 
