RSS

Brunnslocket på plats

17 Aug

För ett år sedan köpte vi nytt brunnslock för att byta då det gamla är aptungt och slamtömningen har klagat och ibland vägra att tömma vissa brunnar. Problemet var bara att det skulle borras fast fästen inne i brunnsringen och si det är jag inte bra på alls kan jag säga då jag inte är så där väldans flink med slagborrmaskinen. Så den blev ståendes. När mamma hade styrelsemöte med PRO fick två av gubbarna bort cementlocken men hade inte grejer med så plastlocket lades på med en sten på tills vidare. Men idag så kom goa Chrillan till undsättning. Han hade med sig Astrid som hantlangare. Så här sliter vi på en generation i taget 🙂
Krillan och Astrid
(Han är 82 och hon 87) men det fixade han galant trots ett trilskandes armeringsjärn och så hjälpte jag honom med håret så han blev nyklippt. Han hade även med sig en hög med tomater och gurka från sitt växthus. Det är en bra kompis detta ♥

Sedan fick vi låna en slipmus av honom då vår hade fått fötter så idag – kors i taket – blev garderobsdörrarna äntligen slipade och jag hann även med att måla dem en omgång. Tar andra i morgon och så på med tapeterna på onsdag. Vi tog bort dörrarna när vi tapetserade om på pappas gamla rum, numera gästrummet så ja… ett år eller så. Började ju att ta bort färgen med spatel och värmepistol men någon tyckte vi skulle slipa istället och där blev de stående tills i helgen när kusinen och exet bar ut dem. Så idag slog jag till och satans vad det dammade.. men det blir nog bra. Då vi skall ha tapet på blir det mest kanterna jag behöver vara nogsam med. Men jag ville ha en grundstrykning under inför kommande tapetbyten. Sedan upptäckte jag att de målades på plats så delar av kanterna har aldrig varit målade och vi flyttade in här 1982 🙂

Gudsonen beställde tacos och det blev det förstås. Så vi fick middag i Vita Huset även ikväll. Satt kvar och lyssnade igenom Idol-starten. Madre Mia… det gör ont emellanåt. Glad att jag slipper sitta i juryn, eller i hjälpjuryn, tänk så mycket de får stå ut med… förvisso har de bra betalt, men ändå.

En bra dag som bara försvann. Men jag känner mig ledig. Så nu börjar det räta upp sig. Ser dock mörkt ut för linedancestarten. Sista anmälan 20/8 men det skall allt mycket till att det rasslar in en stor hög med anmälningar. Men undrens tid är väl inte förbi. Det blir som det blir med den saken.

Allt för nu, i morgon händer det spännande saker. Återkommer.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 17 augusti, 2015 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
