RSS

Snart ser jag bra ut igen

18 Aug

Får hämta glasögonen den 1/9. Det var vådligt längesedan jag köpte kompletta glas och bågar för under 3000 kr kan jag säga. I detta pris fick jag även ett par bågar med slipade solglasögon så ja det var en bra deal. Tog ganska neutrala bågar. Skall köpa nya senare men jag måste få lite justering tills vi ser hur ögat blir. Visade sig att glaset på vänster låg på 0,63 i skärpa men jag har lite flytande mellan 0,35-0,45 beroende på hur ärrbildningen landar i hornhinnan konstaterade hon, den glada optikern som jag fick förtroende för. Jag blev en liten utmaning 🙂

Innan optikern så hade jag tid hos kiropraktorn och jodå, bröstryggen satt fast där jag trodde och så fick han benen lika långa så jag snubblade till flera gånger på väg till optikern 🙂 Skönt att vara i fas i kroppen. Räcker ett tag.

Blev en sväng in på Mitt i City också och mamma bjöd mig på namnsdagslunch på Wok Kitchen. Var till fina underställsbutiken också då det var 20% med i Restaurangchansen så vi kostade på oss nya tuttkassar. Jag tog en tur in på Clas Ohlson när mamma började handla mat och jag fick med mig en stor påse, som vanligt 🙂

När vi for hemåt kollade vi upp hur långt fönstergubbarna hade kommit och de var i storbyn så det blev till att stå på så de hade hunnit gå runt och kolla fönstren på nedervåningen. Säljaren och ett par killar från Estland som de som äger firman kommer ifrån var med och den ene pratade engelska och Sergej förstod svenska och vi hankade oss fram. Den andre var en fena på detta med fönster, det märktes. När de mätt klart och vi kommit underfund med hur vi skall ha det så frågade säljaren Sergej när det kan tänkas vara klart för leverans och insättning – i början av september sa han! Här går det undan! Räknade ju med oktober/november så det var ett tidsplus. Då vi funderat på vilken färg vi skulle ha på dörren till altantaket på över våningen löste det sig väldigt bra då de föreslog helglas med avdelare i höjd med fönstren så det stämmer med dem. Nu kommer vi få in ännu mer ljus. Kommer bli kanåjners.

Passat hårbollen i eftermiddag då Jan hade lite att fixa och syrran farit till Västerås med gudsonen och lilla gulliganen då de skall hämta hem den stora. Jösses, de börjar skolan på torsdag. Amigo gillar inte alls att flocken är splittrad och när han blev lämnad här och hörde att Jan var i trädgården borta hos syrran så blev han pip-nils. Han fick vara med mig borta vid garaget i skuggan när jag målade klart garderobsdörrarna en jösses vilket gnyande. Fick ränna fram och tillbaka. Men jag blev klar och han fick vara med mig lös ute på altanen när jag grillade. Vände mig om efter att ha konstaterat att han låg och sov och vände mig om tämligen snart och då var hunduslingen väck!! Swosh bara. Fick lägga bös i en plastburk och gå ut och ropa och låtsas att jag hade matburken. Ingen hund – men vad i satan…. bilar kom det också.. bara att masa sig bort mot syrran och när jag kom till grusvägen vid grannen så kom han lommandes. Hade väl varit nere till stallet och letat efter dem förstår jag. Så nu är det slut på att vara lös kan jag säga.

Så det har varit fulla-rullen-dag idag och i morgon skall det väl bli lite mer stillsamt med farandet åtminstone. //Svejs!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 18 augusti, 2015 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
