RSS

Vilken makalöst härlig kväll

24 Aug

det blev idag! Varit ute och strosat med kameran och passade på att vattna. Vi har klarat oss från åskoväder och det kom en liten kort skur förut.Varit barnvakt åt hårbollen det var föräldramöte (läs mässande tal av rektorn) och mamma är på styrelsemöte för distriktet och lär inte komma hem före kl 23.

Tror bestämt att hon är nöjd med sin 75-årsdag och det var mycket folk här på eftermiddagen och vi trängdes på norra altanen. Den är stor som tur är 🙂 Blommor och paket givetvis och en trivsam dag. När vi satt och hade fikat så kom det ett förvånat tillrop från en av gästerna – det står grisar på går’n! ????? sa vi, men jodå, (Lånad bild av grannen Malins FB-sida, vi glömde att fota själv 🙂 )
nassar
Jag fann mig snabbt när jag såg mammas ansiktsuttryck och hojade ”SURPRISE” !!! 😀 Trodde hon skulle svimma där ett tag ha ha. Men nej då hon fick en get när hon fyllde 40 så det fick räcka. Visade sig vara grannen med skräntuppen som köpt unggrisar och de hade bra sprätt på benen men de fick till slut fatt på dem med hjälp av syrran och ungarna. Så det hände lite saker 🙂

Återkom till konsultuppdraget idag och det gick i 180 hela dagen men jag försökte komma iväg i tid. Bra mosig i skallen. Var en sväng till Jula och så till ICA Välsviken innan jag for hem. Fixat mat och startat upp mammas nya mobil som hon fick av oss igår. Beställde nytt SIm-kort då det är micro och hon har mini. Så det tar några dagar innan hon är helt igång men konton och appar är installerade och inloggade. Smidigt med Android för när man tog och loggade in så hämtade den alla appar som var i gamla mobilen. Hoppas att den kommer bli lite mer användbar och mindre seg än den gamla LGn som hon fick för ett par år sedan. Vi ökar finesserna i takt med att hon blir händigare med tekniken 🙂

Nu skall jag slå mig ner vid TVn. Spörres om jag sitter där och sover när mor kommer hem eller om jag masat mig i säng. Började med olaten att vakna runt 0230-0300 för några nätter sedan igen… så man var lite trött när klockan gick igång i morse.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 24 augusti, 2015 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
