RSS

Äntligen torsdag

27 Aug

och att får slå av larmet för veckan är ju aldrig fel. Höll inte på att komma upp alls. Aptrött. Himlen öppnade sig på vida gaveln vid 06-tiden men hade vänligheten att hålla lite tätt så att man tog sig till bilen och även någorlunda när man kom till jobbet. Men sedan… ja det har nog kommit runt 34 mm idag.

Fick undan det mesta på skrivbordet och RegionC dök upp vid 14-snåret. Roligt att ses igen, det var ett tag sedan. Visade sig att två av kollegorna i regionen är sjukskrivna och jag sa att kan jag inte bistå då på distans – har ingen större lust att bo i Hudiksvall i en månad.. och hon sa -Kan du det? Självklart, sitta och knappa på datorn kan jag ju göra när jag är hemma och närvarorapportera och betala fakturor gör jag ju ändå så några extra timmar fixar man allt när man får jobba hemifrån. Så vi får se hur folket på resp ort vill ha det och utgår därifrån. Nästan så att man kan fundera på om det inte var meningen att kvällkurserna inte blev av 🙂

Rörkrökar’n var här och pluggade toa och handfatsavloppen i lillstugan och fick ut allt inkl duschkabinen. Eh.. där hade vi inte städat på länge kan jag säga. Inte så lätt heller för den var stor och otymplig och spola av golvet var inte heller lätt i en sned kåk och avloppet satt otympligt till. Blev bara ledsen när jag ser eländet. Det är i alla fall inte mycket av golvskivorna som är hela under mattan, den saken är klar. Det är ”hängbroar” i mattan som bara hänger på golvbalkarna. Snickaren kommer i morgon och river ut skiten så får vi se hur det ser ut. Men när jag provade att gå runt avloppet till duschen kom vattnet som ligger i ”groparna” rinnandes och det gungar runt avloppet. Spörres om det är läckage eller markfukt. Mycket svårt att tänka mig det senare som grundorsak.

Moster och morbror åkte hemåt idag. Miljoners tack för allt som blivit fixat säger vi!

Nu ser jag fram emot några dagar ledigt, utan att klockradion drar igång 04:55. Vaknar gör jag säkert men då kan man välja om man vill gå upp eller inte.

 
2 kommentarer

Publicerat av på 27 augusti, 2015 i Vardagsinlägg

 

2 svar till “Äntligen torsdag

  1. Jag

    28 augusti, 2015 at 13:51

    Usch för läckor och vattenskador, säger jag bara! Skönt att ni får det fixat i alla fall. Njut av de lediga dagarna!
    Kram

     
  2. Znogge

    28 augusti, 2015 at 15:05

    Även om man vaknar är det en stor frihet att kunna välja om man bara vill ligga kvar. Rena vardagslyxen 🙂

    Trevlig fredagskväll!

     

Kommentera

 
