RSS

Gratis fylla….

01 Sep

nya glasögon – justerad närsynhet och brytningfel… tjohej…. nej… blä och åksjuka på kuppen. När jag klev ut från butiken så var det ärligt som att benen var borta och jag gick på skinkorna, typ. Skitläskigt. Men vi får väl ta och vänja in så får vi se. 3 mån nöjd-kund.garanti så det får väl bli väl. Lär inte skutta runt i snabbar rörelser på ett par dagar. Satte på de gamla men då drog det i ögonen så jag höll på att snurra åt andra hållet.

Igår konkade jag in alla 5 garderobsdörrarna och fick dem på plats. Många vändor blev det och några svordomar med då det passade sådär lagom bra med sprinten i gångjärnen men tre dörrar smackade på plats. Dörren närmast badrummet höll man på att inte få av och det spretade åt alla håll men med tänger och hammare så fick jag någorlunda ordning på det – men det saknades en sprint. Vem är förvånad? Dock så kan man ju lita på farsgubben även han varit borta i tre år – men det finns en ”bra att ha”-låda och si, där låg det extrasprintar då det blev klart till slut.

Fick den nya FM-sändaren igår – men jädrar vilken skit. AUX-ingången var ju smart men när alla tre enheterna är på i bôtt och det knappt blir något ljud och bara brusar… samt att SD-korten som skall fungera inte gjorde det trots att jag provade tre stycken – då åkte det tillbaka i fodralet och det får gå tillbaka till kundtjänst. Rene dreten. König FM-transmitter – rekommenderas ej.

Kanonkväll igår och nu inväntar vi utlovade tokregnet. Spörres hur det blir med den saken, men runt 20 mm på 4 h och 8 m/s känns ju så där lagom mysigt.

Jobbar på, hjälper även ett kontor till i regionen, men på distans. Gubbarna på plats och jag har bra teamwork. Tur ätt det är lite stillsammare hos oss efter semestern för annars hade det blivit kvällsarbete.

Nu får jag nog ge mig, ögonen är en aningens trötta.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 1 september, 2015 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
