RSS

Oj så trött man blev

03 Sep

men ger man 110 % två gånger om i 30 min så är det inte så undra på. Men jösses gott folk så bra jag mår när jag får jobba med detta. De var lite skeptiska och undrande till vad detta skulle vara för något men jag kopplade på lampan och sjöng för full hals och då jag mår så bra så ler jag ju från öra till öra och ja de hakar på och skiner som små solar innan halvtimmen är slut. När de börjar gäspa vet jag att deras hjärnor inte klarar så mycket mer och det är dags att avsluta och 30 min intensiv körning med musik och rörelser räcker gott. Är hjärnan trött så är den och det är inte så mycket att bråka med so to speak. For som en skottspole mellan RGRM-passen och jobbet men nästa vecka blir det till att tillbringa en timme på köpcentrat istället mellan förmiddag – och eftermiddagspasset. Blir bra det. Var tillbaka på serviceboendet där mormor och morfar bodde sista åren och det var blandade känslor att passera nr 16 som var deras ingång. Som jag saknar dem, men de här gamlingarna får vara mina låneseniorer ♥ Ja man skulle ju vilja filma dem under tiden så ni fick se hur de lyser upp. Värmande på alla sätt och där det är bra personal märks milsvidd skillnad. Tacksam är jag att jag får jobba med det här.

Mör av all sång och rörelse och trötta ögon av glasögonen. Luften gick ur mig när jag kom hem men nu är det helg. Fixat klippkort och listor inför Zumba Gold-starten i morgon. Som jag längtar! Spörres om nya koregrafin sitter eller om det blir käcka variationer 🙂

Blev en härlig eftermiddag vädermässigt och kuvösen värmdes upp så nu skall vi sjunka ner framför dumburken en stund. //Svejs!

 
2 kommentarer

Publicerat av på 3 september, 2015 i Vardagsinlägg

 

2 svar till “Oj så trött man blev

  1. Jag

    3 september, 2015 at 23:27

    Så roligt att det gick bra med grupperna! Det måste vara härligt att ha dig som ledare, med sång och allt! Jobbigt med glasögonen dock, hoppas att det ordnar sig. Jag har mitt optikerbesök kvar att göra.
    Kram

     
  2. Znogge

    4 september, 2015 at 15:46

    Med ett leende kommer man långt och den energi man utstrålar smittar definitivt av sig 🙂

    Trevlig fredagskväll!

     

Kommentera

 
