RSS

Urladdning

04 Sep

blev det även idag när jag hade premiärpasset för terminen. 28 st gjorde mig sällskap idag och härlig energi som vanligt. Lite ringrostiga var vi allihop men SÅ skönt att få denna energikick – men attans bananer så trötta vi var när vi kom hem mor och jag 🙂 De nya koreografierna kommer sitta om ett par omgångar. Men roligt att utmana knoppen också.

Vi skjutsade hem Aila och så blev det besök på ett ställe jag inte varit på år och dag. Lilla ICA-butiken i kvarteret där vi växte upp. Det var sig likt men lite större. Nostalgitripp med andra ord. Tog svängen förbi Donken och fick med oss varsin kycklingwrap då var var bra kurriga i kistan när vi for hemåt.

Väl hemma gick som sagt musten ur mig – på ett bra sätt. Men ryggen är stel och träli’ så jag lade mig på physiorullen ett tag och sedan värmde jag ”masken” och tog den med mig upp på mitt rum, tog fram spikmattan och kröp ner under täcket, lade masken i en handduk och på ögonen och ja inte är det skönt att lägga sig på mattan men efter 5-10 min har man dvalat bort i lite halvsömn så 20 min powernap blev det och på kuppen den blev den aptråkiga värmebehandlingen på ögonen gjord också. Spörres hur man mår i morgon. Smällar man får ta i början när man inte masat sig till att träna något mer än vardagsmotion och trädgårdsjobb sedan maj.

Då vi skall ha lite mer barnaktiviteter i bygdegården med start nästa vecka kom ungdomsansvariga på att vi skulle göra en snitslad trollstig som barnen – ja och vuxna med barnasinnet kvar – kan gå och räkna in alla troll som håller på att flytta ut i skogen. Hade inget stenlim hemma men vi har duktigt med stenar så Lilla E och jag letade upp användbara och så länge gjorde jag några ”tittut i mossan” stenar som kan ligga på backen. Lilla E var med och fick tycka så målade jag och hon fick bestämma ”frisyr”. Spörres om det sitter kvar men vi får hem lim till veckan så då kan man fixa till dem lite mer. Riktigt roligt att måla igen.
stentroll
Man behöver ju inte vara så spjutnoga när de ändå skall gömmas i skogen. Gjorde dörrstoppar ett tag och det blev troll (helmålade på sten då) katter och t o m en banan en gång då jag fick en avlång sten och fria händer 🙂 Välkommenstenar mm ja man kan göra mycket av dem. Fördelen med att bo på en rullstensås. Man har alltid material att tillgå.

Blir middag i Vita Huset som fredagstraditionen bjuder. Ringde och bokade ny tid på Specsavers – fick den 15/9.. så det var tajt med eftermiddagstider. Bokade om på nätet så jag får 0830 på tisdag istället. Går inte en hel vecka till med de här ”lustiga huset”-ögonen kan jag säga. Provade hänga på de gamla men då gick ögonen i sidled, okontrollerat så det gick inte ett dugg det. De har ändrat väldigt mycket sa han så visst vet jag att det kan ta tid men det är läskigt när man känner sig som ett äpple högt när man kommer ut.. Varit lätt åksjuk sedan i måndags så jag tvivlar skarpt på att jag kommer bli bekymmersfri utan justering.

Då tar vi helgen då! 12 grader och ösregn lovas i morgon så jag räknar med bokföringsdag och röjning på kontoret då jag saknar en bunt med listor. Ligger sorgligt efter men det får reda sig. Trevlig helg!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 4 september, 2015 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
