RSS

Då var veckan igång

07 Sep

och jag vinglar vidare i tillvaron. I lördags kom auramigränen som ett brev på posten och igår så var man lite ”bakis”. Det var ok väder på lördagen fram till lunch då kranen öppnade sig och de modiga 11 graderna och nordanvinden gjorde att det kändes helt ok att vara inne. Migränen gjorde ju att man inte orkade så mycket. Provade att sätta på mig de gamla glasögonen men hey baberiba säger jag bara… de var ju för starka sa de när jag fick nya och jo tack. Så de nya fick det bli ändå efter ett tag för jag såg fan i mig inte klart alls, även om det inte lutade med dem. Skall iväg i morgon så får vi se. Ögonen är så trötta och överansträngda  att det hoppar i sidled på kvällarna och åksjuk blir jag när jag kör bilen så man har mått tjyvtjockt hela veckan. Dock var det skönt väder igår så vi fixade i grönsakslandet och städade upp lite. Superläskigt då jag inte har avståndsbedömningen under kontroll och det ”zoomar in” varje gång jag flyttar blicken och så lutar det bort i pipsvängen och smalnar av så gräsmattor och plana ytor är inte favoritställen. Inne går det an – eller ja – men det är lite mer som bryter av med bord osv.

Lilla E plockade lingon åt mormor igår och for iväg en sväng till men hon och syrran kom tillbaka rätt så snart och Lilla E var alldeles rödgråten och jag förstår henne… hon hamnade i ett getingbo…. de kom in under tröjan så ryggen var inte grann och jag räknade till 6 st stick i ländryggen och uppe på axeln samt då lika många på fingrarna. Fick rys i hela systemet. Älskade lilla trollungen ♥ Men vi baddade och mormor fixade lite huskurer då vi inte hittade bedövningssalvan vi köpte. Aloeveragele svalkade skönt tyckte hon men satan så ont! Idag kliar det mest. Ingen allergisk chock som tur var.

Idag var hårbollen till veterinären då det var vajsing på några tänder och det var mer än de trodde. Det är visst vanligt för rasen att de har tandlossning men det var inget sådant utan en mjölktand och tandfraktur. Tandstenen blev fixad också när han ändå var sövd samt kloklippningen som ju alltid är livet till låns när det är dags. Så nu luktade han inte apskaft ur munnen när han kommer för nära.

I morgon har jag musikcafé på ett nytt boende och även allmänheten/besökare brukar vara med så det blir spännande. Men först så är det optikerbesök kl 0830 och jag tänker inte åka till jobbet innan så en timme längre får man sova. Behövligt…

Nu orkar inte ögonen fokusera på skärmen mer efter heldag vid datorn så jag säger over and out from SutteCity.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 7 september, 2015 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
