RSS

Trodde nog

10 Sep

att när man blir inbokad av en samordnare att det är förankrat vad gäller tider, möjligheter att delta osv innan man kommer iväg. Men magkänslan har stämt bra… idag när jag kom dit vid 11-snåret så fanns där inte enda boende. Visar sig att tiden vi har sagt inte passar personalen alls så att de kan vara med. Suck. Blev lite irriterad men det är inte deras fel, blir bara lack när det inte är bättre förankrat. Synd för de gamla som inte fick träna och sjunga.

Blev såpass irriterad att jag svängde in på IKEA och travade runt där med rejäla steg, man hinner liksom reagera av sig efter några avdelningar. Tog en ceasarsallad i restaurangen och lugnade väl ner mig lite efter ett tag. Kom på att jag skulle ha trådbackar till mellangarderoben så det var väl tur att jag kom ihåg det så jag inte kom hem och minnet träder in när det är försent. Köpte med ett par stora påsar Dumle till jobbar kompisarna – kan ni tro att de blev glada? 🙂

Tog en sväng in på Bergvik och bl a nya Clas Ohlsonbutiken. Jodå, det bidde lite i påsen där med 🙂

Kl 1330 slog jag på musiken på boendet där mormor och morfar bodde och flera var tillbaka och några nya. Bl a E som var en go gubbe och satt närmast mig. Han hade fin sångröst om än lite svag men han sjöng med i alla låtar och gjorde arm- och fotgympan och vi dansade lite armvals också och så rodde vi – det hade han gjort förr kan jag säga. Blev så där varm i hjärtat av honom och det var flera goa gummor med. Ju fler låtar jag sjunger och ju mer de minns desto mer tänds blicken på dem. Älskar mitt jobb. Så här skall det vara och personalen är underbar.

Hastade tebax till jobbet och körde järnet 1½ h. Blev ju 4h på vift men jag hann med det som brann så nu tar jag helg från den delen av firman. Åtminstone på plats. Zumba Gold i morgon och lite annat på schemat.

 
1 kommentar

Publicerat av på 10 september, 2015 i Vardagsinlägg

 

Ett svar till “Trodde nog

  1. Znogge

    11 september, 2015 at 06:57

    Synd att tiden inte klaffande… Nåja, nu fredag och jag önskar dig en bra start på helgen!

     

Kommentera

 
