RSS

Syrran hade något drömskt

20 Sep

i den glittriga blicken igår och ja man var lite smått salig skall erkännas. Så mycket ögongodis på en och samma scen och åååååååh så bra de dansar hele högen! Paso, tango, flamenco, chacha… dreggel 🙂 Dansikalen ”En dans på rosor” var det som vi besåg igår. Oj oj  oj vad jag älskar dans. Inte skjuva skåp nu utan ”teater”dans där man förmedlar karaktärer osv. Saknar coachlivet – dansbubblan var underbar när man fick gå in i den de åren jag var danscoach inom linedancetävlingsträningen. De stod uppradade i foajén när vi gick ut och jag höll på att inte få med systern hem 🙂 ”Det är inte bra för ett 50-årigt hjärta det här” sa hon med glittrande ögon 😀

Dansare
Hann knäppa en suddig bild när det blev en glugg i folkhavet. Hela Let’s dancegänget nästan närvarande samt en kille från Stockholm som jag aldrig sett – madre mia vilken dansare! Babsan var konferencier, tokfia, och de hade en sångerska med sig som jag blev sååå imponerad av – vilket litet kraftpaket säger jag bara! Född -82, man känner sig som Hulda 96 – typ nu när man närmar sig de 50.Evelina Schönberg Olsén – lägg det namnet på minnet för den tjejen kommer att gå långt. Hade hon tagit i med full röststyrka hade ljudanläggningen spruckit. Sjukt bra! Ja ni kan ju tro att vi var lite uppspelta när vi kom hem 🙂 Är ju något svag för dansanta karlar jag 🙂 Kan de sjunga också kan man ju svimma på fläcken ha ha. Inte funnit någon sådan – av de jag har haft har förvisso en av dem varit dansant men sångare kan man inte anklaga någon dem för att vara. Tänkte ofta på Povel Ramel-låten ”De sjöng inte bra tillsammans” 🙂  Men titta kan man ju alltid göra 🙂

Idag har jag bättrat på stegtävlingen. Blev bara runt 5000 steg igår men so far ikväll är jag uppe i över 9000. Promenix med mamma och en sväng till grannen som inte hade kontakt med internet (visade sig att strömkabeln till fiberdosan åkt ur lite..) gjorde att det bättrade på sig. Några extra vändor till uthusen och upp till övervåningen gör att det plockar på. Bra med stor tomt 🙂

Nu har vi även fått in min gamla gröna 3-sits som jag köpte -99 när jag flyttade in i trean och skulle bli sambo (hans grejer kom in men inte han så pinalerna åkte ut inom ett par veckor) så denna soffa har jag haft länge nu. Sitter jätteskönt i den, tidlöst grönt mönster och nu när vi inte kan bo i stugan tänkte jag som så att den kan vara här inne och så kan vi ställa ut den gamla tre-sisten i skinn som ma/pa hade förut och som som syrarn ratat som hamnade på logen förra veckan. Den är lite större än den gröna så den kan vara sovplats. Spörres om ”någon” kan bära in den där 🙂 Tror jag avstår.  Blev väldigt ombonat i stora rummet vid TVn och min gamla rumsmatta som legat på mammas rum fick komma en våning ner och ja man känner sig lite mer hemma nu med sina egna saker omkring sig. Vi gillar samma färger mor och jag så det passade bra.

Jan var snäll och slog slänten nedanför friggan med trimmern ikväll  så det ser vådligt städat ut måste jag säga. Vi vågade inte elda i våras så det är säkrare att slå. Skulle vilja prova att slå med lie men hittar inte vår gamla.

En bra helg, lat söndag och ja vi mår riktigt bra. Lite svajmast efter gårdagen då jag tyvärr glömde min stödkudde då jag vet hur stolarna på Scala är … så det är lite ömt men i morgon är det återbesök till kotus knackus så får vi se vad han säger om saken.

Säger over and out från SutteCity.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 20 september, 2015 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
