RSS

Kiropraktorn var ganska nöjd

21 Sep

men inte med min sura vänsteraxel så det är från de fästena som stickningarna kommer, men nu är det inga låsningar, men fästen kan ju jävlas nog så illa. Hade en rejäl inflammation i den axeln i mitten av 90-talet så den vaknar till liv emellanåt. Frågade vad det var som var största orsaken. Kotglidning, överrörlighet, stelhet eller ettriga triggerpunkter. Ja på allt sa han 🙂 Men grundorsaken är din bindväv som inte vill riktigt. – Så då har jag en släng av EDS jag med alltså? frågade jag. Jo det är det sa han. Nu är jag ju inte på långa vägar så illa däran som vad syrran är i sin så det verkar ju som om det ändå finns olika grader i det helvetet. För mig gäller det att hitta en träning som gör musklerna nog starka för att stabilisera systemet och så hitta en balans så att man orkar träna även om det gör ont och inte överträna så att musklerna gör ont. Men akupunktur är bra för det kan strama upp bindväven så jag skall väl ta en sådan sväng igen. Gick hos en skicklig akupuntör när jag flyttade till Karlsborg men det var nog mer för smärta i sig, inte med tanke på bindväven och bättre blev jag och starkare men inte tänkte jag i de banorna han sa. Har hittat en bra akupunktör så vi får se hur det blir.

Glasögonen uthämtade och nu är det inte lustiga huset och marken är på behörigt avstånd. Laptopen smalnar av på mitten men det kan hända att jag får skaffa mig terminal/läsglasögon. De vill ju att man skall ha progressiva men nehej tack, så skoj skall vi INTE ha det.

Smårotig dag så det var skönt att gå hem. Nya tag i morgon. Svejs!

PS. Avslutar med en bild jag tog när jag kom hem idag. Bilen stod i vägen så den här vinkeln var vad som fick användas för att få med det mesta. Det prunkar ännu! Både blommor och gräs.  Inga frostnätter bara, så skall det nog hålla in i oktober/november 🙂 Fucciorna (under vita surfinan) blommar som bäst nu. De var trögbjudda att komma igång då jag var ihärdig och toppade dem flitigt men nu så!

blomster

 
5 kommentarer

Publicerat av på 21 september, 2015 i Vardagsinlägg

 

5 svar till “Kiropraktorn var ganska nöjd

  1. bibbipson

    21 september, 2015 at 20:24

    Jättefina blommor! Så synd att pelargoniorna blommar som finast när man skall till att ta in dom!
    Min kompis har EDS, det är ingen rolig sjukdom! Hoppas att du får klara dig relativt bra från den. Krya på dig! 🙂

     
  2. Jag

    22 september, 2015 at 10:32

    Jag har haft EDS-tankarna när det gäller dig. Syster min har samma tankar om mig. Vi får ta hand om oss. Fina blommor, härligt med den rikliga blomningen långt in på hösten!

     
    • Suttecity

      22 september, 2015 at 10:47

      Jo det är nog många som har EDS och många får diagnosen nu när den börjar bli vedertaget . Jämfört m syrran har jag då rakt inga problem. De har ju sagt att antingen har man det el inte. Men jag tror att det är bredare spektra på det än så. Jag är ju vådligt stel på sina ställen och hypermobil på andra. Ingen bra kombo. Skall prova akupunktur nu så dår vi se. Det kan stärka upp bindväven sa kiropraktorn. Värt att prova. Kanske hittar mer saker att stärka upp när hon kommer igång m nålarna.

      Ja det är gott att blommorna hänger i. Frosten gör väl processen kort när den kommer men so far har vi klarat oss.

      Japp, vi får sköta om oss! Kram

       
  3. Znogge

    22 september, 2015 at 13:08

    EDS var något helt nytt får mig så jag fick googla. Hoppas verkligen du har den snällare varianten och att det förblir så.

    Kram

     
    • Suttecity

      22 september, 2015 at 13:10

      Ja det är ett helvete för de som har det fullt ut. Finns läskiga varianter…. karlar blir ju cirkusfolk och kvinnor trasdockor…

       

Kommentera

 
