RSS

Djävulens påfund

26 Sep

skulle jag vilja kalla ettriga triggerpunkter… det är är lite lätt överjävligt för tillfället… Ni som inte riktigt har koll på dessa eländiga punkter så får ni här en liten hum om hur de sitter
trigger

För min del är det de från nedre delen av skuldran upp mot axlarna och i nacken som djävlas – ja den är väl lite överallt men ettrigast är det på axlarna. Det är dessa som orsakar yrseln och att armarna blir trötta och småstickningar. Ser verkligen fram emot att få börja med akupunktur igen för att massera på dessa är fan i mig inte roligt även om det säkert är behövligt… men en nål mitt i smackado-punkten så det blir genomblödning. Det är grejer det men man blir lite kringkring och mosig efteråt. Att gå till massör när det är så här lockar inte alls. Voltaren gel varvat med Ipren får göra att man hankar sig fram. Försöker hålla mig i rörelse men ja.. det är ettrigt och det känns oavsett om man gör något eller sitter still. Nåväl, det går över

Gudbarnen och deras mor kom sent igår så vi fick krama om dem idag istället. Tur att de vill åka så vi får ses ♥

En solig dag och jag har varit ute i trädgården en stund innan melodikrysset. Det var nere på +3 grader inatt så det var en kylig morgon men ack så vacker med solen som gick upp och dimman som började luckras upp av solen. Igår blåste det in så in i hoppsan så vi funderade på om åskan gick när det tog tag i kuvösen.

27 damer hade jag på golvet igår på Zumban och ja man mår så gott av dem. Var lite orolig att jag skulle få yrsel när jag jobbar med armarna men det klarade sig. Vi var på Blomsterlandet på väg hem och de sålde växter till halva priset så jag slog till på en Fresia och en Flora Danica så nu blir det rosor igen! Hoppas de fixar det i söderläge. ZON 1-4 så lite klent kanske men för 70 kr/st kan man ju testa. Storblommiga är de och skall bli så här är det tänkt. Gula Fresian har vi haft förr.
Flora_Danica_10  OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Det var en knopp på väg att slå ut på Flora Dancian som jag tänkte klippa av som snittblomma men slog den i biltaket så den blev en knopp istället. Men den pryder sitt lilla snapsglas och doftar gott här.
Flora Danica

Nu får det bli en promenad. Stegtävlingen skall ha sitt. Kom upp i 9600 steg igår. Blir betyyyydligt fler steg när man inte administrerar. That’s for sure.

Ha en fin helg!

 
3 kommentarer

Publicerat av på 26 september, 2015 i Vardagsinlägg

 

3 svar till “Djävulens påfund

  1. Jag

    27 september, 2015 at 11:09

    Jodu, det där känns igen. Hoppas att du får bukt med det. Men jag undrar, borde du inte gå och få en EDS-diagnos fastställd? Vackra rosor skaffade du som tröst. Ta hand om dig!
    Kram

     
  2. Gunvor Persson

    28 januari, 2017 at 11:27

    Jag ”tände” på akupunktur… och blev jättepigg och taggad. Det kändes väl närmast som om jag druckit ett glas vin… dessvärre gick den känslan över nästan lika snabbt som ett glas vin, men effekten av nålarna höll betydligt längre.

     
    • Suttecity

      28 januari, 2017 at 11:28

      Jo akupunktur är effektivt om man hittar någon som kan sina saker med nålarna.

       

Kommentera

 
