RSS

Sensommar

30 Sep

eller om det kallas Britt-sommar. Vet inte men 18 grader och härlig sol klagar jag inte på 🙂 Tog en promenad med Amigo när jag kom hem. Han hade varit ensam någon timme och blev som vanligt överlycklig när jag kom hem. 3300 steg extra så nu är jag nästan uppe i 9000 steg idag. Tog en tur upp till minneslunden då jag hade en stund över och sa ”hej” till mormor och morfar. Nu behöver jag inget ställe att gå till för de är liksom med överallt, liksom farsgubben. Men de är spridda där så när jag är i krokarna brukar jag ta en tur upp dit.

Haft tre helt otroliga sittningar på nya boenden idag med mitt lilla RGRM-gympaprogram och jag är helt slut 🙂 Jobbade tre timmar med admin, iväg, tillbaka, jobba en halvtimme, käka, jobba lite till och iväg. Eftermiddagspassen började 13:30 och 15:00, Förundras över hur man kan nå fram till dem med musiken och så sången då, vet inte vad jag har men någon form av förmåga att nå in hos dem har jag uppenbarligen. Tacksam för det.

Mamma har dragit iväg med bussresa och äntrat båten vid det här laget så jag skall hämta henne senare i morgon kväll. Roligt för henne att komma iväg. Förra gången denna båten var aktuell blev hon ju risig i kistan och fick vara kvar hemma.

Själv tar jag det lugnt. Trycket var vådligt lågt i morse så jag fick avvakta lite innan jag kom iväg och sedan har det nog guppat både upp och ner under dagen som det har känts. Systemet är inte i fas. Men jag avvaktar tills jag varit hos akupuntören. Hon jobbar medicinskt också. Ganska övertygad om att det är blockeringar som behöver komma loss så att kroppen kan ta hand om sig själv.

Huvan som havan har det varit en underbar eftermiddag och jag har njutit i fulla drag sedan jag kom hem. Tagit lite bilder till Insatgram och fejjan så några av er har sett dem i olika forum redan. Håll till godo. Trevlig afton!

Musse1
Musse fick grädde som vanligt och låg sedan och mådde gott i stenpartiet och gjorde mig sällskap då jag satt på altanen i solen och njöt.

Musse-tassar
När jag lyfte på rumpan och gick iväg kom han efter och upptäckte fjärilarna på Kärleksörten. Roliga att tassa på 🙂

Sunset-on-the-go
En makalöst fin eftermiddag denna sista september.

Heavens-on-fire
Tittade ut precis och ryckte med mig Lumixkameran och hann ta en bild innan solen försvann. Heaven’s on fire.

 
6 kommentarer

Publicerat av på 30 september, 2015 i Vardagsinlägg

 

6 svar till “Sensommar

  1. bibbipson

    1 oktober, 2015 at 14:15

    En sån söt kisse du har! Ja, det verkar ha varit en fin dag med soligt väder. Jättefina bilder på både trädgård, himmel och solnedgång. 🙂

     
    • Suttecity

      1 oktober, 2015 at 14:27

      Det är systerns kisse men han håller sig gärna hos oss några hus bort. Tack!

       
  2. Znogge

    1 oktober, 2015 at 19:23

    Visst har vi härligt väder just nu så man får passa på att vara ut för snart är mörkret här. Hoppas trycket stabiliserar sig.

    Kram

     
    • Suttecity

      1 oktober, 2015 at 19:54

      Övertygad om att trycket och yrseln sitter i nacke/axlar/bröstrygg. Det är tryckregleraren som sitter på halsen sa kiropraktorn så är det stök där kan det svaja. Var hos en som knäckte och satte nålar för några år sedan och han sa att har man låsningar i bröstryggen brukar det ge hjärtklappning och ja… lika överböjligt som det är i ländryggen, lika stelt är det i bröstryggen så… men jag hoppas att nya akupunktören hittar något på måndag när jag skall till henne. Kram

       
  3. Jag

    1 oktober, 2015 at 21:37

    Väldigt fina bilder och skönt var det igår i sommarvädret. Vi verkar ha ungefär liknande problem just nu du och jag, mycket låsningar i bröstrygg och nacke och yrseln kommer och går.

     
    • Suttecity

      1 oktober, 2015 at 22:27

      Den däringa yrseln är är läskig….. Kram

       

Kommentera

 
