RSS

Veckan avslutad

02 Okt

och när vi kom hem gick luften ur mig helt. En liten lur liggandes på spikmattan var välkommet och ikväll känns det som om livsandarna återvände. Onsdag och torsdag gick på ren och skär stônighet. Inte mått bra alls. Men de gamle har fått sitt och det blev ett jäkla körande fram och tebax men nu är veckan avklarad.

Som tur är tog jag en ipren innan jag for hem igår för syrran ringde och ville ha hjälp med soffan ner till flyktingboende nr 2 i Storbyn. Så vi hakade på kärran och släpade på soffan med hjälp av vippfunktionen på kärran och väl nere tog grabbarna hand om den. Hälsade glatt på nyanlända där och det är go stämning. På boende nr 1 som fick en hög med folk förra veckan fick också besök och vi lämnade grejer, men den stämningen där var svår att ta på – det kändes inte alls så där bra tycker jag. Men bara de har det bra där så får man vara nöjd. Volontärjobbet har varit stort och många har ställt upp. Vet inte riktigt vad jag väntade mig men det blev stor kontrast på ställena. En sväng till sopstationen hann vi också med. Sedan var det vila tills taxin skulle köras.

Hämtade hem mamma igår vid 21:30när hon kom från båtresan och fick med Smulan och granngrabben som kom från Karlstad.

Idag var det Zumba Gold och jädrar i havet så stel man var… men efter en timme med goa gänget så hade kroppen fått rätt träning – konstigt att man har koll när man dansar och rasar ihop övrig tid. Vi följde med Aila hem och köpte thaimat i gamla kiosken. Vid 13-tiden for vi bort till servicehuset jag skulle vara på enl schemat. Hann med att handla på Pekås och så in till matsalen. Där verkade det inte hända mycket och känslan av att nu är det något som inte stämmer här infann sig. Ingen verkade veta nå’t. Kollade handskrivna schemat i mailen och det stod 2/10. Fick tag på handläggaren men hon verkade lika förvånad. Efter mycket letande hittade hon att det var 2/11 – en måndag – som jag skulle dit. När jag kollade bilden lite mer ingående så stod det 2/10 och längst ut måndag. Men jag kollade bara datum så jag reagerade inte alls. Nåja, hemåt for vi och nu är det HELG.

När vi varit hemma en stund klippte det i ögonen så jag tog mig upp på mitt rum och lade spikmattan på sängen och låg och läste en liten stund innan det blev för sömnigt och jag somnade på studs. 15-20 min, räcker gott. Vaknade av att jag snarkade till. Knepigt att man kan sova så gott på något så vasst..

Så ikväll känns det helt ok. Syrran är på tjejträff så övriga gänget från Vita Huset har käkat här. Jan kapade tillbaka många torra grenar på körsbärsträdet och Smulan har klippt det mesta av gräset.

Ha en bra helg folket!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 2 oktober, 2015 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
