RSS

Blir nog lite glesare

03 Okt

mellan blogginläggen ett tag. Tappat sugen – orkar inte riktigt…med nå’t. Men man skall väl slå i backen för att kunna klättra uppåt igen… vilket jag gjorde idag.

Dock en fin dag vädermässig, Jan fixade det sista och tog bort alla grenar som togs bort på körsbärsträdet och Smulan klippte klart gräset åt oss. Tog upp potatis så nu är snart landet tömt på grejer. Fixade även till slingor så att man kanske känner sig lite piffigare.

Pysslade även borta vid lill-stugan så att det blir höst/vinterbonat utanför och jag plockade även lite inne på altanen, men till slut blev det helt enkelt to much för mig. Har svårt att ta in det här att vi kanske måste riva huset och att det inte finns någon ekonomisk hjälp i det hela från försäkringsbolaget. Mitt hus, ja det känns allt annat än bra. Det som man värdesatt så mycket kanske är kontaminerat så att man inte kan bo där eller reparera. Spörres hur det blir. Om det blir. Vi håller på att tota ihop en överklagan så får vi se sedan hur det blir med hussvampen och ev ekonomisk hjälp att sanera – om det nu ens är saneringsbart eller försvarbart ekonomiskt att göra något åt det. Allt måste ut och tvättas och diskas i alla fall men jag klarar inte av att vara där inne för det tjocknar i halsen direkt. Djefla dret är var det är – bara så ni vet.

Sköt om er så länge, dyker upp så småningom. Man vet aldrig när livsandarna återvänder.

ensamhet

 
10 kommentarer

Publicerat av på 3 oktober, 2015 i Vardagsinlägg

 

10 svar till “Blir nog lite glesare

  1. Jag

    4 oktober, 2015 at 00:09

    Varm kram!

     
    • Suttecity

      4 oktober, 2015 at 12:29

      Tack, behöver en kram…

       
  2. bibbipson

    4 oktober, 2015 at 12:17

    Men usch så tråkigt! Håller en tumme för dig! ❤

     
  3. Tant Otto

    4 oktober, 2015 at 16:20

    Det låter kämpigt ..förstår om du känner att det är motigt..man mäktar inte med hur mycket som helst. Ta hand om dig på bästa sätt.
    Kram

     
    • Suttecity

      4 oktober, 2015 at 16:35

      Nej det tar stopp någonstans, även för mig… Kram

       
  4. kyrkis

    4 oktober, 2015 at 17:06

    En sån röra! Det är tufft när man råkar ut för något som ligger bortom ens förmåga att ha koll på. I synnerhet när det är något som ligger nära. Sitt hem.
    Man ser pengarna och krafterna bara segla bort.

    Ibland kan det hjälpa att sortera eländet i högar. Detta kan jag göra något åt. Detta kan jag göra något åt om jag får hjälp. Detta går inte att göra något åt.
    Det kan bli lite bättre om man ser att det finns något att göra. Om än så lite. Och att man kan be om hjälp. Om så bara lite avlastning. Jag vet av egen erfarenhet att det kan lätta betydligt om man får hjälp med något så att man själv står ut med resten.

    Du finns i tankar och böner. Hör av dig om det känns som något du vill.

     
    • Suttecity

      4 oktober, 2015 at 17:37

      Tack för omtanken kära Kyrkis. Får man bara landa i magplasket och kravla sig upp på fötter igen så skall jag nog börja få ordning på saker och när försäkringsbolaget slutar vara nonchalanta så vi vet vad vi har att rätta oss efter så får det lösa sig.

       
  5. Znogge

    6 oktober, 2015 at 21:04

    Förstår att det känns tungt på alla vis. Moi, min bloggbekant, fick riva sin kolonistuga av samma anledning men nytt hus är nog på gång inför nästa säsong. Inget roligt jobb.

    Kram

     
    • Suttecity

      6 oktober, 2015 at 21:06

      Tar ett steg i taget så blir det nog bra. Kram

       

Kommentera

 
