RSS

Skönt att arbetsveckan är över

08 Okt

Zumba Gold i morgon förvisso men jag anser nog att det är fredag idag jag. Gungigt men bättre ändå efter första lilla behandlingen av K2-kotan.. satans vad det satt men han hade specialteknik så det skall nog bli bra det här. Blir mer på måndag och då hoppas jag på att det blir lite mer ordning då jag är väldigt sned i nacke/axlar. Fick tänka mig för när jag körde RGRM-gympan men att inte sitta och gunga med i musiken blir ju hur dött som helst. Men de gamle var på hugget och de sjöng och stod i och när jag tog händerna på en av damerna på ena boendet och ”hand-dansade” till Brännö brygga så kramade hon händerna på mig när vi var klara och tittade mig stadigt i ögonen och sa ”TACK för att du finns”! Jag blev varm i hjärtat kan jag säga.

Riktigt skönt med helg. Inget bokat. Passar mig perfekt.

Hoppas att ni har haft en bra vecka på ert håll. Nu skall jag förhöra Lilla E på de engelska glosorna. Kan väl säga att de lär inte riktigt ut som när vi gick i skolan…. piskade dock läraren på fingrarna med hälsning från Moster idag 🙂 Det skrevs i istället för I och det skall de i alla fall lära sig skriva rätt från början. Go went gone – do did done så lär de sig inte på den här skolan i alla fall utan de bara rycker loss orden i olika form som de skall lära sig. Jag får drilla dem från mitt håll.

Nu blir det TV. Over and out.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 8 oktober, 2015 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
