RSS

Dagens insats

11 Okt

nr 1 blev tipspromenaden genom byn. Regnade och trälväder när vi kom upp men det behagade vara uppehåll när vi kom igång. Totalt 24 betalande vuxna och en hög med ungar så vi blev fler än jag trodde. Lokala frågor så det var roligt att klura lite. Här får ni en liten vy av vår fina bygata. Lillstugan syns längst bort till höger i bild. Man åker upp till Vita Huset vid Branddammskylten så vi bor nära varandra 🙂
5
Mamma och jag gick hem och åt lunch så vi slapp vara rökta böcklingar denna gång. Mammas förkylning tål inte rök och jag hade att göra här hemma så vi tackade och gick hemåt.

Innan vi gick hade mamma diskat och det var nu helt stôpp i avloppet så vattnet stod i både disken och slasken. Så jag fick göra en insats och nu så bôbbla de te och det verkar som om det öppnade sig. Vi behöver byta hela anordningen under men det har liksom inte blivit av. Dagnens standardkopplingar som man kan köpa passar inte på 1982-års standard. Så vi får nog be en rörkrökare fixa detta och bygga rör och krökar så det passar. Mamma ser på dopet på SVTPlay och jag skall börja med lite fix åt en designkund som skall ha jubileum så jag skall jobba fram lite flyer och annonser till hemsidan och fejjan åt dem. Tror jag skall ge fåglarna lite mat också, de har börjat upptäcka solrosorna som vissnat så talgoxarna är här och letar.

En stillsam söndag här i SutteCity

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 11 oktober, 2015 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
