RSS

Då var man loss

12 Okt

för den här gången får jag väl säga. Återbesök nästa tisdag, då får vi se om det lyckats. Jag har besökt några kiropraktorer genom åren men aldrig i världen har jag stött på en sådan effektiv yrkesman kan jag säga. I vanliga fall är man inne max 10 min och de knäcker på ett par ställen och så pengarna och tack och hej. Här var det uppvärmning med vetedyna innan och så denna manipulering som gick över allt jag testat tidigare, från nacke ner till bäcken och så fick han bort alla motlåsningar som blev i skuldrorna och en redig elaking vid kota 2 i nacken som satt kvar efter sista snabba handpåläggningen och nu kan jag sitta här och skriva utan att känna att nu får det vara bra. Massage efteråt och han hade inte fått gå över skulderbladen som det kändes innan då det gjort apont när någon pekade på mig. Så det var valuta för den timpengen måste jag tillstå.  Hade bilen parkerad vid CSK så jag fick en bit att gå så det var behövligt efteråt. Spooky kändes det när liksom kroppen svara på gången så jag testade att tajta magen som jag gör när jag dansar/tränar zumba och hej vilket svung man fick i höfterna 🙂 Svassa gör man inte direkt till vardags. Och att gå i trappen på jobbet var en fröjd då man kunde nyttja tekniken fullt ut. Träningsvärk kommer det bli i fästena men det är det värt. Stöket sitter mest i bäckenleden och så då kota 2 i nacken. Emellan dessa är det kompensationsmothåll i muskler så det blir låsningar. Dock har han haft värre bäcke/ländryggar att behandla så jag var inte överdrivet överrörlig tyckte han. Kändes bra. Blir intressant att känna hur det känns när det är dags att sova. Axlar/skuldror har inte varit skojsiga sista tiden då allt tar emot. Nu kan man vrida på huvudet också ordentligt. Ja jag ger tumme upp so far. Att slippa yrseln är en ren befrielse så jag hoppas innerligt att han hittade busen som satt där och låste fast. Skall bli intressant att se om det håller trycket och pulsen på normal nivå också.

Innan jag var till honom hade jag tid bokad på ögonmottagningen. Det var tvärstopp i smörkanalerna visade det sig, men det var kallt ute också och det blir samma effekt som fett som kallnar i en stekpanna. Stelt. Hon vill att jag testar Omega 3 men de vanliga kapslarna fixar inte min mage, men har hittat kapslar utvunna på algolja som jag skall testa så får vi se. Högerögat sköter sig men vänster är sorjebarnet, som jag misstänkte. Det blev ny omgång med penicillin-droppar morgon/kväll så får jag komma tebax i november på återbesök och utvärdering. Pratade med henne om eländet med glasögonen och hon sa att de borde kunna sina saker. Saken är den sa hon att de måste hitta lösningen på att ”tona ut” vänsterögat så att hjärnan ”begriper/tror” att högerögat är det starkaste då det fungerar som det skall utan ärrbildning. Bästa för synen är linser men då jag har trögt smörjmedel och även ärrbildning på horhinnan blir det svårt. Vilket jag ju har märkt de gånger jag testat efter 1987 då jag fick ärrbildningen vid användandet av linser. Om ögat hålls i trim under lång tid och Rosacean inte blossar så kommer ärret blekna/tunnas ur, men det är en lång process. Just my kind of bag… tålamodskrävande grejer är inte riktig min grej 🙂 Skönt ändå att ha en så bra ögonläkare och att någon håller koll på mig. Fortsatt värmebehandling beordrades, bra för ögonen och smörjet kommer igång. Får väl bli än mer ordningsam under kalla årstiden nu framöver.

Mamma är på vift då hon klippte sig på fm och sedan var med Biggan till VC vid 14-tiden så jag vet inte riktigt när hon dyker upp. Det var fika hos Gerd på eftermiddagen så det drar nog ut på tiden. Var längesedan de sågs. Saknar Biggan, får nog ta mig en tur här framöver.

Var på jobbet vid 11:15 och kl 14 var det infomöte på arbetsförmedlingen för kommande kullen och jag lyckades dra ut på det till 40-45 min så jag for hemåt vid 14:45. Har mailat handläggarna när jag kom hem och sitter och väntar på att banken skall bli ledig så jag kan betala fakturorna som ligger. Ett annat kontor var igång när jag kollade för en stund sedan, men de går väl hem snart så jag får jobba ikapp.

Nu kom mamsen hem, dags att lyfta rumpan från datorstolen. Svejs!

 
1 kommentar

Publicerat av på 12 oktober, 2015 i Vardagsinlägg

 

Ett svar till “Då var man loss

  1. Jag

    12 oktober, 2015 at 19:51

    Det låter mer än bra att det som ska lossna har lossnat. Hoppas att det ordnar sig med ögonen också!
    Kram

     

Kommentera

 
