RSS

Swosh så blev det torsdag!

15 Okt

Jösses vad skönt det är med torsdagskvällar! LEDIG i hela tre dagar. Zumba Gold är ju bara roligt så jag ser det inte som jobb direkt – snarare en hobby som ger inkomst 🙂

Förstått att det inte gick att spela upp klippet i tidigare inlägg så jag lägger med länken här så får vi se om ni kan se den. Som sagt, det när officiell så det skall fungera, det inbäddning av klipp-funktionen jag testade. Gick ju sådär.

https://www.facebook.com/mike.carringer/videos/10153027102197549/?pnref=story

Veckan har rullat på i ett huj och gårdagen var givande på två av boendena i alla fall. Det andra faller mellan stolarna när inte ordinarie dam är i tjänst och jag fick åter vänta på att de samlade ihop ett gäng och så försvann personalen. Men första hade full rulle och mycket personal och allsång och på sista hade vi tillfälligt bytt våning och inte mer än tre från ordinarie gänget. Det tog en hel del energi att få igång de nya men när jag var framme och ”handdansade” vals med en av ordinarie gänget så gick en personal fram och bjöd upp en av de rörliga till vals så det blev munter stämning. Det är så stor skillnad på vissa boende! Två onsdagar kvar.

Då jag hade tid över innan sista sittningen och det var fint väder så tog jag en tur runt på stora kyrkogården som ligger intill. Upp och ner och fram och tillbaka och allt från naturplatser till raka rader finns där. Fin omgivning och lummigt och grönt. Dock ser inte jag behov av att ha gravsten efter någon då jag i min värld alltid har dem med mig och minnessaker hemmavid. Många överväxta bortglömda platser och det är värre tycker jag… men vi har olika behov av att gå till en plats eller ha dem med oss på annat sätt.

PlatsC drar till Lanzarote i morgon så nu är jag halvställis en vecka. Tar telefonen så låter jag kollegorna ta hand om kontoret fredag och måndag då jag skall till Örebro på möte på måndag.

Igår hade jag tänkt mig gå på öppet hus på alternativbehandlingen men jag blev bara stressad över planeringen då syrran och ungarna skulle till stan och jag skulle köra och hämta lilla E som skulle till DansStudion så jag tog skjutsen som huvudsakliga sysselsättningen och åkte till Välsviken och sprang igenom ICA och passade på att gå igenom Jula – med fylld kasse hem 🙂 Lyckades komma upp i nästan 8000 steg tack vare affärsspringet – nytta med nöje 🙂 Ja promenixen på ”kôrrgår’n” plockade också på med stegen. Gör jag inget extra blir det bara runt 2-2500 steg per dag när jag jobbar. Uschligt.

Nu skall jag lägga in gamla cumbian i spellista inför morgondagen. Svejs!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 15 oktober, 2015 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
