RSS

En skön söndag

18 Okt

blev det. Vindstilla dag och solen framme. Bättre kan man inte ha det. Vackra färger och ja, höstlivet är rätt ok ibland.

Sovit sisådär… John Blund valde att åka någon annan stans men kom väl förbi en kort sväng, dock var det klent sömnpulver han bjöd på. Blev en liten sovis så man fick väl ihop nog med timmar in alles.

Hängde med mamma ner till storbyn då Henrik skulle byta de nya vinterdäcken han ordnat åt henne och vi tog en liten stavtur i kvarteret och kollade på hus och försökte få ordning på vilka som bodde var. Gick rätt bra 🙂

Jag har tagit upp de sista potatisen och så har jag höstfixat lite pynt på entréaltanen. Blev rätt nöjd. Kärleksörten börjar ramla ur hjärtat som jag gjorde i ordning då dörren ju används och lite hetsiga stängningar gjorde att det blev glest med blomklasar. Så nu fick de återanvändas till kantdekoration i gamla kopparfatet som vi tagit hand om och jag gick upp i slänten och hämtade mossa och så ner med stora lyktan och timerstyrda vaxljuset. Häpp! 🙂

hostdeko
Gillar att återanvända grejer och det behöver inte kosta på flisen. Har även satt fast hönsnät på en ram som jag skall göra tavla av – klurar ett tag till så får vi se vad jag hinner under veckan. Grannen hade gjort en liknande och lade upp på sociala medier så jag blev inspirerad. Lånar Malins bild här -skall se vilken variant jag gör. Gillar hennes skarpt! Det enkla är gott nog!
malin

Vi hängde med syrran ut på en stavis även på eftermiddagen och vi tog vägen genom ”trollskogen” det är SÅ fint där. Fåglarna kvittrade hej vilt och det helt underbart att bara stå där och dra in luft och njuta. Dock bröts friden av två cross-cyklar som förde ett förpipat väsen i grusgropen och kom även på vägen och jädrar vad bilar här far förbi och som grädde på luftmoset så kom en förbil samt en lastbil med bred last på trailern och de dieselmolnet den lämnade efter sig gjorde att man kunnat hålla andan i 10 min efter den hade passerat. Amigo höll på att kissa på sig 🙂

I morgon bär det av mot Örebro. Tar mamma med mig så hinner hon hälsa på Astrid och Oskar, gäller att samköra 🙂

 
2 kommentarer

Publicerat av på 18 oktober, 2015 i Vardagsinlägg

 

2 svar till “En skön söndag

  1. malinsnystart

    18 oktober, 2015 at 21:35

    Kul att man kan insperera😊

     

Kommentera

 
